Jump to content

Tuinkas in halfschaduw

rednozee

Recommended Posts

Hallo, ik ben helemaal vers op dit Forum! Ik wil me graag meer verdiepen in de moestuin. Op dit moment hebben we in de tuin wat moestuinbakken staan, dus niet onder glas. Omdat we het samen met de kinderen erg leuk vinden om hier mee bezig te zijn, lijkt het ons leuk om een tuinkasje aan te schaffen. We hebben ons oog laten vallen op een tuinkas van 2*1.5 meter. Maar, er is een probleem: onze achtertuin ligt op het noord-oosten, en grenst aan een bosrand met grote eikenbomen. De kas zou in deze tijd van het jaar pas vanaf 15:00 vol in de zon liggen, maar in de winter is dat natuurlijk stukken minder omdat de zon dan nauwelijks boven het huis uitkomt.

tuin34801526981600.jpg

Op bijgaande foto heb ik aangegeven waar de kas zou komen te staan: met de lange zijde tegen de schutting aan. Ik weet dat dit niet ideaal is, maar mijn vraag is: gaan we op deze plek lol beleven aan een kas? Een mindere opbrengst is niet zo heel erg, maar het kweken moet voor mij en de kinderen natuurlijk wel een positieve ervaring zijn en niet uitlopen op een grote teleurstelling

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Zou het gewoon doen. Je geeft al zelf aan, dat je je ervan bewust bent, dat dit het niet meest ideale is, maar lol er aan ga je zeker beleven, misschien geen meloen kweken verlangen of misschien ook geen komkommers, maar tomaten zal wel kunnen en heel veel andere zaken lukken ook daar hoor. verder voorzaaien in vroege voorjaar, wat bescherming tegen de elementen. Gewoon doen.