Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

pompoenplant hoe groot laten worden?

Cedric

Recommended Posts

Ik kweek een atlantic giant met een pit die ik van een vriend gekregen heb van een pompoen van 496.6 kilo

dit is de plant en ik heb erbij getekend hoe groot ik de plant wil doen en waar. is dit goed of heeft er iemand tips ?InkedDJI0300LI97801530184379.jpg

Je wil de zijranken verder laten groeien over gras en dwars door een haag over steenslag o.i.d. (klopt dat?). Als de zijranken niet of nauwelijks kunnen wortelen heeft het verder laten groeien over dat soort bodems geen zin en kan het zelfs nadelig zijn voor de ontwikkeling van de te kweken pompoen. Ongewortelde zijranken helpen niet mee aan de groei van die ene pompoen aan de hoofdrank. I.p.v. mee te helpen gebruiken ze voor hun eigen groei juist voedingsstoffen afkomstig van het deel van de plant dat wel geworteld is.

Dus zolang de zijranken nog goed kunnen wortelen laat je ze verder groeien. Daarna het uiteinde afsnijden en in de grond steken met een schep aarde er op. Zo te zien kun je ook de hoofdrank nog wat verder laten groeien maar ook hier geldt : niet verder dan tot waar hij nog kan wortelen. Dan ook hier het uiteinde afsnijden en in de grond steken.

(Ranken die aan zijranken ontstaan moet je altijd verwijderen , maar dat wist je waarschijnlijk al).

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Bedankt voor de info frans maar ookal hebben ze geen wortels, gaan dan de bladeren niets doen? Ik dacht dat bladeren het belangrijkste doen ? Ik moet de hoofdrank even op het gras laten doen omdat de eerste pompoen maar daar komt.