mcguyver Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 Sinds een dag of vier heb ik in het midden aan het uiteinde van het blad van de Opalka tomatenplant een gele verkleuring met dorre punt.Omdat ik een paar weken terug neusrot kreeg bij enkele vruchten vlak na (over)bemesten bij te warm weer heb ik geen mest meer gegeven.Daarom vanmorgen maar weer en dosis vloeibare mest gegeven 4-3-6.En getracht uit te zoeken met welk tekort ik hier te maken heb. Ik heb het bij twee van de drie planten.Iemand een idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 Hoe groot zijn deze tomatenplanten? Eerlijk gezegd vind ik de bladeren nogal lichtgroen. Het lijkt op stikstofgebrek.Misschien is de grootte van de pot i.c.m. de bemestingskeuze (te weinig N) de oorzaak. Hoe zien de jonge bladeren er uit? Zijn deze donkerder groen? In dat geval is het stikstofgebrek. Aan de oudere bladeren worden in dat geval voedingsstoffen onttrokken ten gunste van de jonge bladeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcguyver Posted July 8, 2018 Author Share Posted July 8, 2018 De pot waar ze in staan is 20 liter.De jongere bladen zien er inderdaad donkerder uit.Ik heb ze getopt op ongeveer 1.70 meter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts