JR van Mossel Posted August 18, 2018 Share Posted August 18, 2018 Hallo allemaal, Ik heb ALLE vragen en antwoorden over venkel doorgelezen, maar nu weet ik nog steeds niet goed het verschil tussen de knol en de kruid variant.Die bij mij staat is duidelijk het kruid en is inmiddels zo'n 10 jr.oud en 2mtr hoog en bronskleur, volgens mij kan je het blad ook gebruiken in van alles, sla-vlees -groente en thee, Maar ik gebruik het meestal tussen de bloemen op vaas Alleen hij heeft GEEN knol, en als je googelt krijg je de knol te zien en deze heeft geen knol, maar een pinwortel. Maar gaande weg bij alle vragen door zien kwam ik er achter dat ik de kruidvariant heb. Is de knol dan een groente of ook een kruid? Of als je de knol laat groeien komt er dan hetzelfde loof aan? en is dat dan hetzelfde als bij de kruidvariant? Op de foto ziet ie er armetieriger uit als in het echt en ik heb er een 2de foto bij gedaan van een jonkie die dit jaar spontaan op kwam. Vriendelijke groet,Jeanré Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 je hebt bladvenkel (Foeniculum vulgare ) en een gekweekte variant daarop knolvenkel (Foeniculum vulgare Azoricumgroep) dus twee verschillende planten met ongeveer hetzelfde loof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts