Stefaan RM Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Beste moestuinliefhebbers, Ik teel komkommer en tomaat in de kas. Ik voeg een foto toe van ijn oogst. Ik vraag me af hoe het komt dat op eenzelfde plant komkommers geoogst kunnen worden die een totaal andere kleur hebben. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ? Ik heb in juni met korrels de serre bemest. De planten krijgen drie maal daags 5 min water aan de voeten gesproeid. Ik gebruik geen sproeistoffen of dergelijke. dank voor jullie hulp alvast, Stefaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Komkommers hebben licht nodig om een groen schilletje te ontwikkelen. Als de komkommer tegen blad aan groeit, blijft dat gedeelte gelig. Als de komkommer getemperd licht ontvangt wordt deze dus lichtgroen. Hetzelfde zie je bij vg komkommers die zich op de grond ontwikkelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Misschien is de een ook wat rijper dan de ander? Dan worden ze ook geler namelijk... Ik heb het inderdaad ook met de vg komkommer, die liggen dan meer onder bladeren verstopt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefaan RM Posted August 22, 2018 Author Share Posted August 22, 2018 Dank alvast voor jullie antwoord. Dus zou het beter zijn dat ik al het blad van de grond tot ± 1 m hoogte verwijder als ik het goed begrijp. Zijn die komkommers dan 'slecht' ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Niet dat ik weet... misschien wat zuurder? Eet het en je weet het.. ik geef de hele dikke (zowel geel als groen) altijd aan mijn cavias. De rest eten we zelf op.... P.s ik verwijder nooit blad van komkommers of pompoenen....laat ze gewoon gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefaan RM Posted August 22, 2018 Author Share Posted August 22, 2018 ok, dank je ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Heb er ook niet veel verstand van, maar vorig jaar oogste ik zoveel,dit jaar worden ze ook allemaal geel,heb er pas een geoogst. Ze hangen super in het licht, het is constant 30 graden of meer hier.krijgen elke dag water Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts