Doehetzelf Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Hallo, Sinds mei van dit jaar hebben wij een wormenbak met 300 tijgerwormen.De bak hebben we opgestart met wormenvoer en groeten en fruit afval.Inmiddels voeren wij regelmatig: theeblaadjes, blad van snijbloemen, blad van groente, schillen, gras, een beetje papier/karton.Onze wormen hebben het volgens mij prima naar hun zin. Ze planten zich ook voort en het voer verteerd redelijk vlot.Alleen hebben wij nog nooit perculaat in de onderste bak gehad.Hoe kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag Quote
Tien Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Als ik het zo lees geef je heel veel redelijk droog spul. Geef je ook wat nattere spullen als appelschil, peer enz? Het was natuurlijk een warme zomer en dan kunnen ook de wormen wel wat extra vocht gebruiken. Maar pas op, te nat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Quote Groetjes, TienMijn blog
Doehetzelf Geplaatst: 24 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2018 Volgens mij is de wormenbak vochtig genoeg. Ik leg een papiertje bovenop en dat blijft vochtig.Ook als is er met mijn handen in ga voelt het vochtig aan.Na een regenbui kan ik wel wat lichtbruin water aftappen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.