Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

hovenia dulcis-japanse krentenboom

Featured Replies

Geplaatst:

Ik weet dat er verschillende mensen op dit forum zijn, met een hovenia dulcis. Zijn er al mensen, die er van geoogst hebben? En is de vrucht lekker? Productief? Het lijkt me een interessante plant, omdat hij niet zo hoog schijnt te worden.

En ik wil zoveel mogelijk variatie,l en smaken.

Geplaatst:

Wordt op termijn een flinke boom dus lijkt mij niet echt geschikt voor kleine tuinen. Die 2 meter die ik ergens op het internet voorbij zag komen is onzin. In NL wordt de boom uiteindelijk tussen de 6 en 10 meter hoog. Jonge planten kunnen bij strenge vorst invriezen, oudere exemplaren zijn goed winterhard.

Vruchten (eigenlijk de verdikte steeltjes van de bloem) heb ik zelf nog niet geproefd. Ik zag recentelijk een foto voorbij komen van Arboretum Wespelaar waar de Hovenia vol zat met vruchten.

Geplaatst:
  • Auteur

Ah, bedankt. Met een beetje snoei 3 a 4 meter is nog niet zo erg, maar 10 lijkt me iets te veel worden. Ben wel benieuwd, hoe ze smaken, die steeltjes. Heb je er niet een geprobeerd in het arboretum, of is dat niet te doen.

Geplaatst:

Ik zag die Hovenia dulcis in het Arboretum Wespelaar voorbij komen op hun Facebook pagina.

• 2 weken later...
Geplaatst:

We hebben hem ook staan, is nu ruim 2 m hoog en we kweken hem door tot kleine boom.

Ben erg benieuwd naar de smaak en de vruchten paar jaar wachten en dan hopelijk vruchtzetting

Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)

• 3 jaar later...
Geplaatst:

Heeft er ondertussen al iemand fruit van de Hovenia Dulcis of andere ervaringen ermee. Is het de moeite om te planten of niet?

Geplaatst:

Nee, is niet de moeite. We kennen een liefhebber uit zeeland die na 15 jaar de eerste vrucht had vorig jaar. Maar nu weer niets. Veel warmte en stabiel weer nodig voor vruchtzetting

Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.