Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoi, Natasja is hier

Natasja75

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben Natasja, 43 jaar, vrouw van mijn hubbie en moeder van 2 dochters.

Ik heb het altijd bijzonder gevonden om te zien dat uit zo’n miniscuul zaadje, zo’n mooie plant kan groeien.

Ik heb 3 jaar een eigen moestuin gehad bij een vereniging. Maar omdat ik ook werkte, en de verzorging had van mijn dochters, had ik alleen nog maar tijd over om de achterstallige klusjes te doen en genoot ik niet echt meer. Het was een te grote tuin om het zelf te onderhouden. Ik vond het heel moeilijk om toe te geven dat ik het niet meer redde en het deed ook wel een beetje pijn om de tuin weg te doen die ik helemaal naar mijn eigen smaak had opgebouwd, maar gek genoeg was de opluchting groter.

Nu mijn dochters wat ouder zijn, sluit ik het niet uit dat ik over een aantal jaar misschien wel weer een moestuin wil, het liefst bij huis, mochten we dit jaar ons huis nog verkopen. Zo niet, dan weer op een complex, maar dan kijk ik naar een half zo grote tuin als dat ik eerst had. Maar in de tussentijd wil ik hier graag al het een en ander bijleren, zodat ik beter weet wat me te wachten staat. Dan red ik het wel en kan ik blijven genieten van alles dat om me heen groeit en bloeit.

Nu heb ik bij onze ark een kleine kas staan waar ik groenten probeer te verbouwen. Sommige groenten gaan goed, bij andere groenten kan ik nog wat hulp gebruiken in de vorm van tips

3E1686CC-1D4F-4D8F-B27E-5AA77F1101D937971551196987.jpeg

Dit is een foto van het afgelopen jaar

Want daar word ik blij van; het eerste plantje dat zich laat zien als je het als zaadje gezaaid hebt, de eerste vruchten/ bloemen aan die plant. Het oogsten en de rijkheid daarvan. Het heerlijke gevoel je eigen groenten te eten, omdat je weet waar ze vandaan komen.....