Opg Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Ik wil de fruitbomen en kleinfruit binden aan draad. Graag zou ik jullie om advies willen vragen- wat is maximale afstand tussen de gegalvaniseerde stalen steigerbuizen / hoeveel buizen nodig?- welke diameter van de gegalvaniseerde stalen steigerbuizen kunnen jullie adviseren? (26, 33 of 44 mm)- zijn steigerbuizen wellicht een "overkill" en kan ik beter een andere methode gebruiken, zoja welke? Bak 1 & 2Elke verhoogde bak is 8 meter lang en 1 meter diep. Er staan in bak 1: 4 appel bomen (laagstaam) en in bak 2 staan: 2x kers en 2x peer (laagstam)Ik wil 5 etages maken voor het leifruit (dus 5 draden)De draden span ik tussen de steigerbuizen met oogdelen ertussen (staaldraad 3mm geplastificeerd)Lengte paal: 330 cm. 220cm boven de grond en 110 cm onder de grondDiameter buis: rond) 42,4mm dikTotaal aantal palen per bak (8m): 2 palen: 1 op elke kant. Overig: op elke buis maak ik een afdakje (buis als T stuk waartussen 2 draden komen). Totale diepte is 100 cm. bak 3: rode trosbessenDe verhoogde bak is 4 meter langEr komen 5 aalbessen aan (2-tak, afstand 65 cm tussen de stammen)De aalbessen komen aan 3 draden (40, 110, 170)De draden span ik tussen de steigerbuizen met oogdelen ertussen (staaldraad 3mm geplastificeerd)Lengte paal: 300 cm. 200cm boven de grond en 100 cm onder de grondDiameter buis: rond) 26,7 mm dikTotaal aantal palen bak: 3 palen: 1 op elke kant en 1 in het midden (afstand is max 2 meter)Overig: op elke buis maak ik een afdakje (buis als T stuk waartussen 2 draden komen). Totale diepte is 73 cm. bak 4: kruisbessenDe verhoogde bak is 3,3 meter langEr komen 5 kruisbessen aan (1-tak, afstand 75 cm tussen de stammen)De kruisbessen komen aan 5 draden (om de 25cm). max hoogte is 1,50cmDe draden span ik tussen de steigerbuizen met oogdelen ertussen (staaldraad 3mm geplastificeerd)Lengte paal: 300 cm. 200cm boven de grond en 100 cm onder de grondDiameter buis: rond) 26,7 mm dikTotaal aantal palen bak: 3 palen: 1 op elke kant en 1 in het midden (afstand is max 1,6 meter)Overig: op elke buis maak ik een afdakje (buis als T stuk waartussen 2 draden komen). Totale diepte is 73 cm. bak 5: frambozenDe verhoogde bak is 9,5 meter langEr komen verschillende frambozen aan De kruisbessen komen aan 4 draden. max hoogte is 200cmDe draden span ik tussen de steigerbuizen met oogdelen ertussen (staaldraad 3mm geplastificeerd)Lengte paal: 300 cm. 200cm boven de grond en 100 cm onder de grondDiameter buis: rond) 26,7 mm dikTotaal aantal palen per bak: 6 palen: 1,9 meter tussen de palenOverig: op elke buis maak ik een afdakje (buis als T stuk waartussen 2 draden komen). Totale diepte is 73 cm. Kloppen de afstanden tussen de palen? Of moet de afsatnd smaller en/of moet ik de palen schoren? Ik ben benieuwd naar jullie advies. Alvast enorm bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts