Elmigo Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Vorig jaar een kiwano uit de supermarkt gegeten en de zaden ervan bewaard. Tegen al mijn verwachtingen in zijn ze echt allemaal ontkiemd en groeien ze super hard! Hieronder een foto van één van de zaailingen. Zij zien er precies uit als een komkommer of meloen. Kiwano (hoornmeloen of stekelmeloen) is dus een lid van de komkommerfamilie, net als meloenen. Dat is duidelijk te zien! Zij kent haar oorsprong in Kalahari (Afrika). Verder kan ik er niet erg veel over vinden dus vraag ik mij af: is er iemand die geprobeerd heeft om kiwano te kweken (evt. in een kas) en hoe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADOPEG Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Je bent er nogal vroeg mee. Je kunt ze het beste nog even binnenhouden en ze groeien best hard. Op dit forum is er al een en ander over geschreven, zoek maar eens. Hier schreef ik er al eens wat over. ~ Vita rosa est ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elmigo Posted March 12, 2019 Author Share Posted March 12, 2019 Ha dank! Die kwam ik inderdaad al tegen tijdens het zoeken. Ga er nog even rondlezen. Was bang dat ik te laat zou zijn omdat exoten vaak een hele lange groei/zon periode nodig hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts