Ga naar inhoud

Wat komt volgend jaar ZEKER terug in de tuin

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kruiden en mediterrane planten komen inderdaad het meest in aanmerking.

Na de feestroes start ik daar wel een nieuwe topic over op.

Xeriscaping in combinatie met een moestuin? misschien als je van cactus-thee houd ofzo... Ik ben benieuwd!

Ja, vooral dan waterkers en zo....

Het staat er toch: kruiden en mediterrane planten moet wel lukken maar je kan best enkele basisbeginselen van xeriscaping ook op moestuinen toepassen. Cactussen anderzijds......

Geplaatst:

Dank Jorieke.......nu weet ik ook de naam...heb er dus eentje meegenomen uit Lanzarote om de zaadjes ...dus ben benieuwd naar dat nieuwe topic over Xeriscaping en of ik mn cactusvijg daarmee aan de praat krijg

• 2 weeks later...
Geplaatst:
:thumbup: Dank Jorieke.......nu weet ik ook de naam...heb er dus eentje meegenomen uit Lanzarote om de zaadjes ...dus ben benieuwd naar dat nieuwe topic over Xeriscaping en of ik mn cactusvijg daarmee aan de praat krijg

Ik heb die ooit zelf gezaaid met zaadjes uit een in de winkel gekochte cactusvijg. Mijn moeder heeft die plantjes (intussen al serieuze cactussen) nog steeds staan, maar die hebben nog geen vijgen gegeven (staan nochtans heel beschut tegen een zuidmuur aan).

Geplaatst:

Okay dan komen ze bij mij dus dit jaar in de tuin lekker op een beschut plekje en in een plant emmer zodat ze in de winter naar binnen kunnen of de kas in...goede vooruitzichten dus als je moeder die nog steeds heeft

Geplaatst:

Zeker weer in de tuin:

o.a. sperciebonen, snijbonen, aardappels, nu santé,

sla, andijvie, div. koolsoorten, wortel, ui, ...waarschijnlijk weer héél veel onkruid

Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.

Dat doet me glimlachen en genieten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

De teepee-boontjes zijn zeker fijn met oogsten en blijven ook een stuk schoner, maar ja bij mij is niks zeker of het terugkomt, maar een aanrader vind ik het wel!

Even a broken clock is right twice a day

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...