rogerde Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Allen gegroet.Ik begin mijn moestuin weer voor te bereiden en heb nog 10 liter gier van smeerwortel van verleden jaar staan.Mag ik die nu nog gebruiken en in welke concentratie.En hoe lang moet ik wachten met zaaien na het toedienen van gier.Het valt me op dat de slechte geur van de gier totaal verdwenen is en de kleur is bijna zwart geworden. Dank op voorhand voor elke reactie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 In elk geval geen gier of andere bemesting bij zaad of zaailing doen. Het zou bij aardbei of rabarber of zoiets kunnen, spul wat al wat langer staat en nu een groeistimulans kan gebruiken. Je kan het ook langer bewaren en in de zomer aan kool, pompoen of tomaat o.i.d. geven.Ik zou het verdunnen, maar ik denk niet dat de manier waarop je dit gemaakt hebt een zo sterk concentraat oplevert dat je daar planten snel mee zult vergiftigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts