Mellie Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Op zadenbeurs reclaim the seeds heb ik zaden van roze paardenbloemen mee genomen. Ik heb ze gezaaid en ze komen al op. Ik ben benieuwd wat voor iets het nou is, maar Google levert alleen tekeningen van roze paardenbloemen of anderszins niet relevante dingen. Weet iemand wat het is en hoe het er uit ziet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crootje Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Is het misschien streepzaad? De Latijnse naam is Crepis Rubra. Zie ook https://www.mooiemoestuin.nl/eenjarigen/crepis-rubra/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted April 15, 2019 Author Share Posted April 15, 2019 Nou dat kan niet missen! Volgend mij is dat het. Hartstikke bedankt joh! Ik zat maar te zoeken naar roze paardenbloemen zonder iets op te schieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crootje Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Fijn! Zo herkenbaar dat eindeloze zoeken... en zo irritant als je het niet kunt vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Ik had er nooit van gehoord, maar ik moet er maar eens naar omkijken, want schijnt makkelijk te zijn, goed tegen vorst te kunnen, en nog goed voor insecten ook. Wat wil je nog meer? Gek dat deze bloem niet bekender is dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted April 15, 2019 Author Share Posted April 15, 2019 Fijn! Zo herkenbaar dat eindeloze zoeken... en zo irritant als je het niet kunt vinden Aaaah en niet zo’n beetje ook! Fijn dat jij het kent. @Roeier ik heb er nog zaadjes van, als je wilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 20, 2019 Author Share Posted June 20, 2019 Ze staan in bloei. Lief bloemetje. De geur van de plant voordat hij bloeit, is niet aangenaam voor mijn snuf de hond reukorgaan. (Ik ruik álles helaas... hondsdraf vind ik bv gruwelijk kruidig ruiken) Nu die in bloei is, ruikt hij gelukkig niet meer en is het een schattig bloemetje. Ben er blij mee. Alleen voor de bloei zorgen dat ik er niet langs loop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts