Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dahliagelei..even ophalen..wie heeft het gemaakt en kan een recept met me delen? Ik wil het nog even maken voor mijn eetbare bloemen-kraampje op de Jardinades a.s. zondag.

Ik wil graag weten:

Kan het met een fles eigen gesteriliseerde appelsap ( lekker snel) en speciaal geleisuiker?

En hoeveel blaadjes heb ik ongeveer nodig?

Is het handig en nodig voor de smaak wat frambozen toe te voegen?

Ik vind vooral het effect belangrijk..dat je de blaadjes mooi in de pot ziet zitten...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ondertussen de gelei gemaakt.

Tijdens het koken heb ik geproefd..een gekookt blaadje. Mmm , tis dat ze zeggen dat t eetbaar is. Scheut frambozensiroop erbij gedaan en maar een bloem op een liter sap. Ik zal het later proeven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 years later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 6 years later...
Geplaatst:

Heb vandaag een knol gegeten van een dahlia, ongekookt. Had vrijwel geen smaak. Heel lichte dennensmaak, maar vooral waterig en ik heb hem uiteindelijk niet helemaal opgegeten. Jammer want de dahlia gaat weg en ik had gehoopt de knollen zo nog te kunnen gebruiken. 

• Like 1
Geplaatst:

Misschien is er ook een verschil tussen eetbaar (dwz niet vies, geen gevolgen voor het maag-darmstelsel) en lekker. Misschien zijn dahlia knollen wel gelijk aan tulpenbollen in de oorlog. Als je niets anders hebt dan liever dahliaknollen of tulpenbollen dan honger 😐

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...