appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Dahliagelei..even ophalen..wie heeft het gemaakt en kan een recept met me delen? Ik wil het nog even maken voor mijn eetbare bloemen-kraampje op de Jardinades a.s. zondag. Ik wil graag weten:Kan het met een fles eigen gesteriliseerde appelsap ( lekker snel) en speciaal geleisuiker?En hoeveel blaadjes heb ik ongeveer nodig?Is het handig en nodig voor de smaak wat frambozen toe te voegen? Ik vind vooral het effect belangrijk..dat je de blaadjes mooi in de pot ziet zitten... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 Ondertussen de gelei gemaakt.Tijdens het koken heb ik geproefd..een gekookt blaadje. Mmm , tis dat ze zeggen dat t eetbaar is. Scheut frambozensiroop erbij gedaan en maar een bloem op een liter sap. Ik zal het later proeven. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 Toch wel erg lekker geworden. Het recept voor de dahliajam ( eigenlijk dahliagelei ) staat hier: http://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?catID=441 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Gedee, hoe is het me jouw dahlia-proeverij afgelopen?Jasmijn, wat waren de effecten van het smeren op je plekken op langere termijn? Quote
Sashadeboer Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Wow, dat wist ik helemaal niet. Supergaaf, en je kunt er in ieder geval indruk mee maken op feestjes Quote
simonvb Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Ik heb vorig jaar eens een knol klaargemaakt volgens een recept op het net, de knol zelf was niet lekker (onbekend ras) Quote
Lotteafdronk Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Moet je er dan nog veel aan bewerken om het eetbaar te maken misschien? Quote
fre3ke Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 Heb vandaag een knol gegeten van een dahlia, ongekookt. Had vrijwel geen smaak. Heel lichte dennensmaak, maar vooral waterig en ik heb hem uiteindelijk niet helemaal opgegeten. Jammer want de dahlia gaat weg en ik had gehoopt de knollen zo nog te kunnen gebruiken. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Misschien is er ook een verschil tussen eetbaar (dwz niet vies, geen gevolgen voor het maag-darmstelsel) en lekker. Misschien zijn dahlia knollen wel gelijk aan tulpenbollen in de oorlog. Als je niets anders hebt dan liever dahliaknollen of tulpenbollen dan honger 😐 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.