Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Wat kan er mis gegaan zijn tijdens de snoei en bloei periode ?

Ik heb enkel bessen aan het uiteinde van de gestel takken

IMG000897511559558437.JPG

Geplaatst:

Dit is een heel normaal ogende blauwe bessenstruik. De scheuten die nu op de gesteltakken groeien zullen volgend jaar dragen.

Geplaatst:

En Sparky is van de blauwe bessen, dus die zal het wel weten dan!

Het enige wat ik misschien als toevoeging nog kan bedenken is dat het struikje tegen een muur aan staat, dan is er altijd wat minder licht, zelfs bij een zuidelijke muur. Het meeste groeiend spul heeft dan de neiging ietsje hoger te groeien alvorens te vertakken.

Je krijgt bij een open en vrij staande struik altijd een wat ander beeld dan bij een beschut staande struik, en ik denk dat je dat maar in beperkte mate door snoei kunt beïnvloeden. Op deze plek zal de struik iets opener blijven.

• 2 years later...
Geplaatst:
  • Auteur
Op 3-6-2019 om 19:17, Sparky zei:

Dit is een heel normaal ogende blauwe bessenstruik. De scheuten die nu op de gesteltakken groeien zullen volgend jaar dragen.

Snoei jij dan nooit de gesteltakken terug ?

Geplaatst:

Jawel, alleen dat doe ik pas als er genoeg nieuw hout vanuit onder kan vormen cq als de struik ouder is. Nu is hij nog wat iel en terugsnoeien zal je in mijn optiek niet bepaald meer bessen opleveren. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic