demoestuinman Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 Hoi, dit is mijn allereerste bericht op dit forum. Afgelopen februari zag ik rond de plek waar vogelvoer was gestrooid een aantal plantjes omhoog komen waarvan ik aanvankelijk dacht dat het kikkererwten waren, vanwege de kleur en de grootte van het zaad dat ik opgroef en waar de plantjes aan vast zaten. Ik heb ze overgeplant in een kuip en ze zijn inmiddels behoorlijk gegroeid en doen het supergoed! De eerste peultjes verschijnen al. Nu lees ik alleen het verschil tussen siererwten welke giftig zijn en eetbare erwten? Kan ik het verschil zien? Als de bloempjes wit zijn (5 van de 6 planten), zijn ze dan per definitie eetbaar bijvoorbeeld? Er is één plant met paars/roze bloempjes. Ik ga ervan uit dat dit een siererwt is. Zie de bijgevoegde foto's! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reifuan Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 Beide zijn gewoon Pisum sativum, de eetbare erwt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 Siererwten ruiken erg lekker (de bloemen dan), gewone erwten ruiken niet erg sterk.Even snuffelen dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
demoestuinman Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Bedankt! Dan ga ik straks een eerste peul proberen. Ze zijn echt práchtig en een mooie aanvulling op de bijna 40 (I know, met de kinderen zaadjes geplant, dan krijg je dat) peper- en paprikaplantjes, braam, komkommer, radijs, bietjes, aardappel en een paar kruiden in de achtertuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts