Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bultjes op puntpaprika blad

Lcas

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje mijn eerste puntpaprika plant. Hij staat binnen (in een grote pot met veel licht) wegens gebrek aan tuin.

Alles ging heel goed met mijn plant maar sinds een paar dagen krijgen de bladeren kleine bultjes en krullen sommigen ook een beetje.

35C8B8AF-6E86-48B2-B742-BB119C29C1B996781560366666.jpeg

ADA1F5EE-159C-4627-8407-BAFEB8746E8D28401560367040.jpeg

Ik heb al gegoogeld, maar kan helaas niet vinden wat dit is en wat ik hier aan kan doen.

Overigens groeien er nu wel gewoon de eerste puntpaprika’s aan die er goed uit zien.

Linde

Ik denk aan klieren die een vloeistof uitscheiden met een hoge concentratie zout. Die kliertjes liggen zichtbaar vnl. rondom de hoofdnerven.

Door het verdampen van het water ontstaan kristalletjes.

Wat doe je aan bemesting? Het is een manier om overtollig zout kwijt te raken.

Maak je vinger vochtig en wrijf over de kristalletjes. Wat proef je?

Als het zout proeft, zou ik minder bemesten.

Dank voor je reactie.

Ik bemest de puntpaprika plant niet maar hij is wel in potgrond met voeding geplant. Als ik over de “kristalletjes” op de bladeren wrijf proeft het niet zout.

Lijkt idd. helemaal op hetgeen beschreven is in het topic dat rorror aangeeft. Oedeem bij paprika, een fysiologische afwijking en geen ziekte gelukkig

Vochtophopingen in het bladweefsel dus, daarom kun je ze niet van het blad afwrijven.

Het kost niet veel moeite om een site te vinden met interessante info over oedeem bij parika's. Leuke nieuwe info!