vegetable_girl Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 In mijn serre heb ik bij het aanplanten flessen ingegraven bij de tomaten en paprika's. Nu loopt de helft van de flessen niet meer door; ik heb ze drie dagen geleden vol gegoten en het water staat nog altijd halverwege de fles. Ik heb al geprobeerd wat gaatjes in de fles te prikken met een speld, maar het blijft hetzelfde. Het kan zeker niet dat ze nog te nat stonden van de vorige keer. De paprika's krijgen regelmatiger water, daar loopt het water wel heel vlot door. Heeft nog iemand dit meegemaakt? Wat doe ik hier best aan? Misschien moet ik erbij vermelden dat we kleigrond hebben (er is wel flink wat compost door gegaan)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Vol met water gieten en met een ijzeren staaf even door de opening in de grond lekker doorprikken..dan loopt het weer. Tenminste bij mij werkt dat goed Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Ik heb zandgrond, maar na het toevoegen van tomatenmest in korrelvorm in de fles loopt het bij mij soms ook vast. Ik heb een bamboestokje in de kas liggen om de stagnerende doorloop bij sommige flessen met doorprikken een handje te helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegetable_girl Posted July 17, 2019 Author Share Posted July 17, 2019 Ik probeerde het ook al meermaals met een bamboestok maar zonder resultaat; ik denk dat ik het misschien nog erger gemaakt heb doordat er door dat porren nu aarde in de fles gekomen is. Ik moet misschien eens iets groters proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 19, 2019 Share Posted July 19, 2019 klei blijft wel een dingetje, met maar 5% klei in een zandmengsel kan de grond al dichtslaan/verstoppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegetable_girl Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 Ik heb uiteindelijk met een saté prikker grotere gaatjes in de fles zelf gemaakt; het gat leek niet ontstopt te geraken. Misschien iets regelmatiger gieten nu, hopelijk blijft het voor de rest van het seizoen dan wel weer wat vlotter lopen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts