Gerry Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Goedenavond, ik hoop dat iemand een antwoord heeft op het volgende probleem: een aantal tomaten krijgt rottingsverschijnselen onder het kroontje. Ze zijn nog groen. Het blad van alle planten ziet er prachtig uit, de tomaten rijpen goed, maar er zijn er dus een paar die kleine rottingsplekjes vertonen. Het begint onder het kroontje en breidt zich van daaruit uit. Ik kan er niets over vinden, maar ik ben een beginner, dus er valt nog veel te leren! Alvast dank voor jullie reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tygovdm Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 Misschien is het neusrot? Daar heb ik momenteelwel last van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 Neusrot vindt plaats bij het neusje, niet bij het kroontje. Zijn het buitentomaten? Dat kan er vocht in het kroontje zijn blijven staan. Ook bij kastomaten kan dit door condensvorming optreden. Dat kan gunstig zijn voor infectie door ziektenverwekkers maar ook andere bacterien en schimmels kunnen via kleine oppervlakkige scheurtjes makkelijk de tomaat binnendringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts