muls80 Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 Beste mensen, Ik heb een rabouw en een notarisappel in mijn tuin. De rabouw is een jaar of zes, de notaris twee jaar. Nog nooit vrucht gedragen. Ik begrijp dat ze elkaar niet kunnen bestuiven, en voor zover ik weet zijn ze ook niet of nauwelijks zelf bestuivend. Als ik het juist heb, heb ik dus nog een goede bestuiver nodig. Welk ras zouden jullie mij aanraden? Ik heb via bestuivingstabellen op internet gevonden dat de Dubbele Belle Fleur beide bomen zou bestuiven. Maar die belle fleur zou dan weer niet zelf bestoven kunnen worden. Dan heb ik nog weer een vierde bestuiver nodig om deze boom vrucht te laten dragen, en dat heb ik liever niet. Liefst heb ik alle bomen in productie dus geen sierappels. Maar ik heb ook geen idee hoe betrouwbaar die bestuivingstabellen zijn. Hebben jullie een tip? Hartelijke groet, Muls Quote Mijn voedselbos onder dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts