wilma Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 gunst, voel me vereerd nog tot :de meiden te horen: Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Wilma,leuk toch voor 'n keer,weet ook niet hoe oud je bent hoor. Marinus, lachen, dacht echt dat je een scharrelei bedoelde, en het verkeerd getypt had,maar ik schrijf het op,moet ook nog even naar de Turkse naam vragen, maar doe er alles aan. Quote
geedee Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 Niet alles blijkt een succes....vele zaaisels komen helemaal niet op en een enkeling is een oude bekende......of minstens een neefje ervan: weegbree "canariensis????" Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Vast! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinus Ros Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 (aangepast) Marinus, lachen, dacht echt dat je een scharrelei bedoelde, en het verkeerd getypt had,maar ik schrijf het op,moet ook nog even naar de Turkse naam vragen, maar doe er alles aan. De turkse naam heb ik niet gevonden maar hier is alvast een link aangaande de Salvia Scarrelei Turkestanica ( ) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Scharlei Over lokale tijmsoorten heb ik niks gevonden en ook over rozemarijn niks bijzonders. Nochtans weet ik zeker dat ze er allebei wel zijn maar ja, niet alles staat op internet he.Hoedanook, geef hier in godsnaam geen prioriteit aan en geniet volop van de vakantie daar. Hier wordt het beslist geen "vette" zomer dit jaar.... 17 juni 2012 aangepast door Gast Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Ik ga mijn uiterste best doen Marinus, en ja genieten zal ik ook zeker doen,want ik geloof ook niet meer in een goede zomer hier,maar ja wat niet ij kan nog komen. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 weegbree "canariensis????" Lijkt als twee druppels water op de Plantago Lanceolata Margratensis Limburgia. Een zeer zeldzaam eetbaar plantje.... Naar alle waarschijnlijkheid door duitse ontdekkingsreizigers ongewild op het eiland Lanzarote ingevoerd bij het uitpakken van een krat Paulaner Weissbier Hiermee is nogmaals aangetoond dat je makkelijker ons lokale edelonkruid kan exporteren dan dat je hier exotica kan telen.... Quote
hansm Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Kan wezen maar ik denk toch dat het een andere weegbree is, ik zie soort puntjes langs de blad rand, en ga vanmiddag even kijken of onze weegbree dat ook heeft, staat mij niks van bij maar mischien nooit opgevallen. Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 Hansm ik ben benieuwd......ik zie nu ook wat je met puntjes bedoeld....was mij nog niet opgevallen...... hier buiten staan ook diverse soorten weegbree en ik heb de blaadjes langs elkaar gehouden...zie nergens hetzelfde streeppatroon van de nerven ik houd het voorlopig maar op een zeldzaam, exotisch, geïmporteerde......weegbree Voor evt. studie de volgende ondersteunende beelden Quote
Marinus Ros Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Het is wel degelijk Plantogo Lanceolata. Het blad heeft 3 a 5 nerven naargelang de grootte. Maar goed, niks verloren. Je kan er nog altijd een slaatje mee maken of een hoestsiroopje uit brouwen.....Sorry als ik de pret bederf..... Quote
Herbivora Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Ik ga binnenkort naar midden Frankrijk, hebben jullie nog aanraders? Ik bedoel ook gewoon soorten die in de winkel te koop zijn daar maar hier niet. Quote
geedee Geplaatst: 9 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2014 Staat hier een gekke "ballenplant" voor de deur....lijkt onkruid maar ik vind m wel leuk....er zitten rijpe zaadjes aan....kon me tóch niet inhouden en heb er een paar "geoogst" en ja....ook een tuinwinkel opgezocht Bovenste rij, 2e van links....geen idee wat ik gekocht heb...ken geen enkele naam van wat er op staan....misschien heb ik wel onkruid in een zaadzakje gekocht Quote
Yuras Geplaatst: 9 oktober 2014 Geplaatst: 9 oktober 2014 Bovenste rij, 2e van links....geen idee wat ik gekocht heb. Veldzuring http://nl.wikipedia.org/wiki/Veldzuring Quote
thea Geplaatst: 9 oktober 2014 Geplaatst: 9 oktober 2014 Leuk,dacht dat ik het alleen deed.allemaal wcpapiertjes met zaad in de zakken en tasjes.In het wild bij Thurry Harcurt bladkool zaadjes meegenomen. Op de markt bij Clesy Bretonnes Coer de Boeuf en nog 3 soorten tomaatjes. 6 jaar geleden op de markt van Caen een rode en oranje olijf tomaatje gekocht.Deze gebruik ik nog steeds,want ze zijn heel lekker. op de camping div soorten zaadjes geplukt. En bij Lidh grote kastanjes gekocht ,zitten al in een pot. Foto's volgen nog. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 oktober 2014 Geplaatst: 9 oktober 2014 Je bent echt niet de enige Thea, ik heb gripzakjes in mijn rugzak zitten voor het geval dat Ik heb van vakantie dit jaar zwarte peper meegenomen, dwergkwee die ik in een park zag staan, witte mosterd en verschillende bloemen onder andere deze: Quote
Bit Geplaatst: 9 oktober 2014 Geplaatst: 9 oktober 2014 Ik ga echt nooit wandelen zonder dat ik een aantal boterhammenzakjes op zak heb. Waar ik ook ben. Rome , veel in Frankrijk natuurlijk. Ik neem altijd van alles mee. Niet dat dat vaak een succes is ( eigenlijk vaker niet ) maar wél leuk ! Quote
RobO Geplaatst: 10 oktober 2014 Geplaatst: 10 oktober 2014 zeker top!we gaan hier vaak naar een hortus botanicus Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 oktober 2014 Geplaatst: 10 oktober 2014 Ik heb trouwens 1 zaadje van de bloem hierboven gezaaid en het plantje staat nu op de vensterbank misschien dat hij volgend jaar de tuin in kan. Quote
geedee Geplaatst: 12 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2014 Hè , hè eindelijk door de gate, gefouilleerd en al...want ik zie er een beetje crimineel uit met die pet op Met de bus naar de "plane" die behoorlijk vol is dus een gedoe met de handbagage. Maar goed ik zit...riem aan...de uitleg over het zwemvest begint en er prikt iets in m'n rechter broekzak....maar ik kan nu niet opstaan.... Een kwartier later mooi uitzicht over een nachtelijk Korfu en een volle maan, gaat eindelijk het lampje van de seatbelt uit en kan ik mezelf bevrijden van die prikdingen. Ik was vergeten dat we tijdens ons laatste autoritje toevallig stopten op een mooie uitzichtplek en daar weer van die rare prikblaadjeseikelboompjes zag staan en er een paar met hulsje en al in een zakdoekje in mn broekzak had gestopt. Ik had de dag ervoor ook nog ergens n paar andere soorten verzameld maar kon deze tóch niet laten liggen. Tja....het MTFB kruipt waar het niet gaan kan Heb er dus meer dan een paar meegenomen voor de ruil-kersteditie, hoor Stan!! Volgens mij een hulsteik(neem wat eikels mee zijn leuke ruil zaailingen voor de MTFD(kerst-editie )voorjaar 2015. én de rest van de oogst: Quote
thea Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Staat hier een gekke "ballenplant" voor de deur....lijkt onkruid maar ik vind m wel leuk....er zitten rijpe zaadjes aan....kon me tóch niet inhouden en heb er een paar "geoogst" Ik denk dat een liefde in een tasje is =cardiopermun halicacabum Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 22 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2014 Nee Thea die is het niet; er zat namelijk "pluisjeszaad" in; beetje vergelijkbaar met zaad van een paardenbloem, zeg maar. Quote
geertlaurent Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Dit jaar 3 soorten bonen meegebracht uit malaga (gekochte zaden). En wat palmboom pitten (geraapte) Quote
zoniet Geplaatst: 23 oktober 2014 Geplaatst: 23 oktober 2014 voor identificatie van planten uit den vreemde verwijs ik jullie graag door naar het palmvrienden forum, daar zitten veel exoten kenners Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.