Ga naar inhoud

Vakantietijd: Zaadjes 'uit den vreemde" meenemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wilma,leuk toch voor 'n keer,weet ook niet hoe oud je bent hoor.

Marinus, lachen, dacht echt dat je een scharrelei bedoelde, en het verkeerd getypt had,maar ik schrijf het op,moet ook nog even naar de Turkse naam vragen, maar doe er alles aan.

Geplaatst:

Niet alles blijkt een succes....vele zaaisels komen helemaal niet op en een enkeling is een oude bekende......of minstens een neefje ervan:

pict332965801339773192.jpgpict333086481339773195.JPG

weegbree "canariensis????"

Geplaatst: (aangepast)
Marinus, lachen, dacht echt dat je een scharrelei bedoelde, en het verkeerd getypt had,maar ik schrijf het op,moet ook nog even naar de Turkse naam vragen, maar doe er alles aan.

De turkse naam heb ik niet gevonden maar hier is alvast een link aangaande de Salvia Scarrelei Turkestanica ( ) :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scharlei

Over lokale tijmsoorten heb ik niks gevonden en ook over rozemarijn niks bijzonders. Nochtans weet ik zeker dat ze er allebei wel zijn maar ja, niet alles staat op internet he.

Hoedanook, geef hier in godsnaam geen prioriteit aan en geniet volop van de vakantie daar. Hier wordt het beslist geen "vette" zomer dit jaar....

aangepast door Gast
Geplaatst:
weegbree "canariensis????"

Lijkt als twee druppels water op de Plantago Lanceolata Margratensis Limburgia. Een zeer zeldzaam eetbaar plantje....

Naar alle waarschijnlijkheid door duitse ontdekkingsreizigers ongewild op het eiland Lanzarote ingevoerd bij het uitpakken van een krat Paulaner Weissbier

Hiermee is nogmaals aangetoond dat je makkelijker ons lokale edelonkruid kan exporteren dan dat je hier exotica kan telen....

Geplaatst:

Kan wezen maar ik denk toch dat het een andere weegbree is, ik zie soort puntjes langs de blad rand, en ga vanmiddag even kijken of onze weegbree dat ook heeft, staat mij niks van bij maar mischien nooit opgevallen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hansm ik ben benieuwd......ik zie nu ook wat je met puntjes bedoeld....was mij nog niet opgevallen...... hier buiten staan ook diverse soorten weegbree en ik heb de blaadjes langs elkaar gehouden...zie nergens hetzelfde streeppatroon van de nerven

ik houd het voorlopig maar op een zeldzaam, exotisch, geïmporteerde......weegbree

Voor evt. studie de volgende ondersteunende beelden pict336533881339957405.JPGpict336657581339957409.JPGpict336726291339957411.JPGpict3365a55921339957407.jpg

Geplaatst:

Het is wel degelijk Plantogo Lanceolata. Het blad heeft 3 a 5 nerven naargelang de grootte.

Maar goed, niks verloren. Je kan er nog altijd een slaatje mee maken of een hoestsiroopje uit brouwen.....

Sorry als ik de pret bederf.....

• 1 year later...
  • 1 year later...
Geplaatst:

Staat hier een gekke "ballenplant" voor de deur....lijkt onkruid maar ik vind m wel leuk....er zitten rijpe zaadjes aan....kon me tóch niet inhouden en heb er een paar "geoogst"

PICT887084711412831551.JPGPICT886941621412831524.JPG

en ja....ook een tuinwinkel opgezocht

PICT887954981412831659.JPG

Bovenste rij, 2e van links....geen idee wat ik gekocht heb...ken geen enkele naam van wat er op staan....misschien heb ik wel onkruid in een zaadzakje gekocht

Geplaatst:

Leuk,dacht dat ik het alleen deed.

allemaal wcpapiertjes met zaad in de zakken en tasjes.

In het wild bij Thurry Harcurt bladkool zaadjes meegenomen.

Op de markt bij Clesy Bretonnes Coer de Boeuf en nog 3 soorten tomaatjes.

6 jaar geleden op de markt van Caen een rode en oranje olijf tomaatje gekocht.

Deze gebruik ik nog steeds,want ze zijn heel lekker.

op de camping div soorten zaadjes geplukt.

En bij Lidh grote kastanjes gekocht ,zitten al in een pot.

Foto's volgen nog.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik ga echt nooit wandelen zonder dat ik een aantal boterhammenzakjes op zak heb. Waar ik ook ben. Rome , veel in Frankrijk natuurlijk. Ik neem altijd van alles mee. Niet dat dat vaak een succes is ( eigenlijk vaker niet ) maar wél leuk !

Geplaatst:

Hè , hè eindelijk door de gate, gefouilleerd en al...want ik zie er een beetje crimineel uit met die pet op Met de bus naar de "plane" die behoorlijk vol is dus een gedoe met de handbagage. Maar goed ik zit...riem aan...de uitleg over het zwemvest begint en er prikt iets in m'n rechter broekzak....maar ik kan nu niet opstaan....

Een kwartier later mooi uitzicht over een nachtelijk Korfu en een volle maan, gaat eindelijk het lampje van de seatbelt uit en kan ik mezelf bevrijden van die prikdingen. Ik was vergeten dat we tijdens ons laatste autoritje toevallig stopten op een mooie uitzichtplek en daar weer van die rare prikblaadjeseikelboompjes zag staan en er een paar met hulsje en al in een zakdoekje in mn broekzak had gestopt. Ik had de dag ervoor ook nog ergens n paar andere soorten verzameld maar kon deze tóch niet laten liggen. Tja....het MTFB kruipt waar het niet gaan kan Heb er dus meer dan een paar meegenomen voor de ruil-kersteditie, hoor Stan!!

Volgens mij een hulsteik(neem wat eikels mee zijn leuke ruil zaailingen voor de MTFD(kerst-editie )voorjaar 2015.

P107082574501413129186.JPG

P107082659221413129187.JPG

én de rest van de oogst:

PICT896092251413130988.JPG

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Staat hier een gekke "ballenplant" voor de deur....lijkt onkruid maar ik vind m wel leuk....er zitten rijpe zaadjes aan....kon me tóch niet inhouden en heb er een paar "geoogst"

PICT887084711412831551.JPGPICT886941621412831524.JPG

Ik denk dat een liefde in een tasje is =cardiopermun halicacabum

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...