Jump to content

Groeit mijn witlof zo wel goed?

onnaj

Recommended Posts

Hoi,

Dit is mijn eerste jaar dat ik witlof teel.

Ik heb eerst tot ca medio oktober de wortels laten groeien, vervolgens deze afgeknipt en de witlof op donkere plek (onder vuilniszak gezet) in een grote bak.

Ik heb nu de vuilniszak eraf gehaald want zag dat er wat slechte plekken op de blaadjes kwamen.

Nu lijkt mij de witlof helemaal niet mooi te groeien. Er groeien allemaal losse bladeren ipv een krop... Of moet ik nog gewoon geduld hebben? Of kan ik iets doen om ze te redden.

Ze staan nu in de schuur en hebben wel wat licht, maar niet veel. Heb helaas geen andere plek voor de op dit moment.

Zie de foto:

2019112316075742871574616259.jpg

Ik zie dat je bladeren groen zijn. Dit komt omdat er, zoals je zei, licht bij de bladeren gekomen is. Witloof moet echt donker staan.

Hierdoor krijgt je plant extra energie en gaat de groei sneller verlopen, met als gevolg geen mooie krop.

Het kan ook zijn dat de temperatuur te hoog is (geweest).

Persoonlijk denk ik niet dat dit nog goed komt. Misschien eens proeven en als slaatje eten?

In eerste instantie heeft er een vuilniszak overheen gezeten en toen waren de bladeren ook al groen. Denk toch dat ook die dan teveel licht heeft doorgelaten.

Denk dat ik je optie van de sla maar ga proberen, of misschien de buitenste bladeren eraf halen, alsnog in het donker zetten en hopen dat het goed groeit.