Geplaatst: 25 december 20204 j Thaise Tom ka kai soep met snijbiet en Welsh onion van de tuin. En gekregen gedroogde Thaise kruiden. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 25 december 20204 j Poussin met laatste dragon uit de vriezer en druiven en Turkse rijst. Salade uit de tuin. 3 toetjes. Was feest. Buikpijn toe [emoji38]Een van de toetjes met fruit uit de vriezer. De bovenste laag is Mango passievruchten gelei met agar agar. Niet uit eigen tuin. Wel heul lekker [emoji39]
Geplaatst: 26 december 20204 j uiteindelijk: tomaatkerriekokoskippensoep, spruitjes met geroosterde hazelnoten en klein beetje spek, stoofpeertjes, witlof met ham kaas thijm honing gratiné, bloemkool met romige kaassaus, roseval, kipvingers,
Geplaatst: 26 december 20204 j Naanbroodjes met hummus, paprikachutney, olijven (helaas niet van eigen land..). Morgen andijviestamp met spekjes. Er zijn een paar andijvieplanten die er nog mooi bij staan! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 december 20204 j "Restjes" van gisteren, aangevuld met verse raketsla uit de tuin. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 26 december 20204 j Karnemelk havermout pannekoekjes met dik gesneden vers gerookte zalm en kruidenkaas en met venkel en sjalotstengels uit de kas. Erbij trouwens een glaasje Terre Amoureuse, van Domaine de Muzy, ons dichtbijzijnde wijnhuis gekocht via de regionale Crowdfarming (amap) 26 december 20204 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 december 20204 j Een kom tom ka kai soep, een bord noodles met o.a. N-Z spinazie en pompoencake met pecanoten. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 27 december 20204 j Het restje bieten pindasoep en de rest van de pannenkoeken opgerold met een prutje van mais, tomaatjes en geroosterde paprika, bestrooid met kaas in de oven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 december 20204 j De man en ik hebben gravad lachs gemaakt en dat een hele nacht laten staan. Gisterenmiddag voor de lunch gegeten en rest straks vermoed ik. Had gekochte roomkaas met eigen kruiden en knof er door heen geroerd. Wat hadden we nog meer. Ow ja. Eigen eitjes natuurlijk! Eigen jammetjes. Had bladerdeegrollen gemaakt met kip, roomkaas en knoflookpasta. Echt heerlijk en zo makkelijk te maken! Was een heerlijke lunch kortom. Diner was salade uet en heel veel Turkse pizza’s, lahmacun. Rest is voor vanavond met een soepje en salade erbij denk ik. Allemaal fijne en gezonde dagen gewenst. [emoji94] [emoji319] Opgeslagen draft? Geen idee waar het posten mis is gegaan. Gisterenavond in elk geval bietensoep. Met een scheutje slagroom. De witte bieten had ik apart gekookt voor een carpaccio, maar dat heb ik los gegeten. Te lekker [emoji16]De rode biet heb ik soep van gemaakt en een pannetje naar de buren gebracht. Zij zijn er ook dol op. Vond het heerlijk. Moet ik echt vaker maken. Ook noodles met groenten gegeten maar vooral gekochte ingrediënten.
Geplaatst: 29 december 20204 j Ik heb de laatste Elstar appels uit de kelder gehaald en ze in de sapcentrifuge gegooid. Dat drinken we zo bij de lunch Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 december 20204 j Restje bietensoep Mmmm gebakken paksoi met koteletjesVanavond vers gebakken brood met... sja. IetsNog inspiratieloos, maar het brood, jongens, jongens, dat wordt toch wel weer lekker.
Geplaatst: 30 december 20204 j Zometeen pasta met tomaat-paprikasaus uit fles, nog wat laatste na-gekleurde paprika's, gerookte ham, en vensterbankbasilicum Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 31 december 20204 j Geen oliebollen gebakken met appel uit eigen tuin zoals ik van plan was..toch teveel werk voor twee personen. De appel gebruikt voor de traditionele huzarensalade van AppelOma..De topping is wat moderner maar de ingrediënten vrijwel hetzelfde als wat mijn Moek gebruikte, aardappels, appels, sjalotjes’ gekookte eitjes alles uet natuurlijk, verder corned beef, mayo et room, doperwtjes uit blik, augurkjes en asperges en biquinho pepers ( uet en inmaak) Verder , gegrilde tonijn et sardines, olijven, EN!! De vier, drie en twee na laatste tomaatjes. Trots als een Pauw. Superlekker. En voor morgen en dus volgend jaar heb ik nog één tomaat over. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 december 20204 j Dat ziet er lekker uit, als een plaatje uit mijn margriet kookboek (1953). De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 1 januari 20214 j Gisteren na de kaasfondue stoofpeertjes van vorige winter, in rosé met pernod en steranijs. Naar een recept van Diana.
Geplaatst: 1 januari 20214 j 17 uren geleden, Patrijs zei: margriet kookboek (1953). Die heb ik dus ook van mijn moedertje, alleen ik heb een witte omslag. Als kind was ik gek op de lollige plaatjes in het boek. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 januari 20214 j Ik heb een nieuw topic aangemaakt: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 1 januari 20214 j Gisteren al een bouillon gekookt voor vandaag. Had er kippenvet en -jus van vorige week in gedaan. Lang laten koken. Beetje appelazijn erbij. Was heerlijk diep en... te vet. Zul je net zien. Dus vet weer afgeschept. Vandaag afgemaakt met sereh uit de tuin -die ik erna een extra dekentje heb gegeven, want -2 vond ik toch wel een pietsie te koud) en djerek purut, preitje uit de tuin, wortel en suppengewürz met wat andere supermarkt zaken. Heerlijke oppepper, heb er 2 x van opgeschept en erna nasi van rijst van eergisteren. Broccoli uit de vriezer met een zak Chinese groente uit de vriezer. Nasikruiden zelf gemaakt met mijn eigen kruiden en deze link https://foodness.nl/recept/nasi-kruiden-zonder-pakjes-en-zakjes-kruidenmix-maken/Ik vond het een goede start van het jaar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.