Boaz Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Dit is de tweede plant in 14 dagen die op een nacht de geest geeft. Heb deze dadelijk uit de serre verwijderd weet van de vorige dat er niet veel aan te doen is.weet er iemand welke ziekte ze hebben of wat ik fout doe? Quote Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manolito Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 ik weet er niet veel vanaf, maar ik dacht dat het normaal was bij paprika's dat ze af en toe er slapjes bijstaan en dan wel weer bijtrekken...? plant ziet er ook niet 'dood' uit nog toch? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Als je alles goed hebt gedaan, zoals water geven en niet over bemesten dan kan het misschien een ziekte zijn. Is het begonnen met de bovenste bladeren of juist bij de oudste bladeren en zijn er bladeren die heel licht verkleuren (naar licht groen/geel)? Als je de planten nog hebt liggen of hebt uitgedaan: Zijn de wortelen gezond en kan je dan van de stengel eens een dwarsdoorsnede maken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boaz Posted August 8, 2011 Author Share Posted August 8, 2011 Aan de wortels is niets te zien, de stam is niet zo goed in dwarsdoorsnede gisteren morgen was aan die plant niets te zien, onderste bladeren hingen wat zo als bij alle planten,deze morgen zag de plant er verdroogd uit en de bruine stam. Quote Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Jammer dat de foto's onduidelijk zijn, ik kan er helaas niks op zien. Waar ik aan dacht (vanwege het verwelken) na het lezen van je beschrijving:Fusarium (Fusarium oxysporum f. sp. capsici) of Slaapziekte/Verticilllium-verwelkingsziekte Een omschrijving van beide ziekten staat op deze pagina: http://databank.groenkennisnet.nl/290.htm, maar even googlen (vooral in het engels) geeft meer hits. Jij kent het verloop van het verwelken het beste, past een van deze ziekte bij de sympthomen van jou paprika planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boaz Posted August 8, 2011 Author Share Posted August 8, 2011 lijkt op een witte boon in het ander stuk is er nog zo een witte ? Quote Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts