Uniflame Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Ik heb vandaag een zakje rucola zaadjes gekocht. Dit wordt de eerste keer dat ik iets ga zaaien. Ik las dat Rucola nog tot september kan, maar zijn er nog dingen waar ik met Rucola op moet letten? Ik heb alleen een balkonnetje, dus ze gaan in een pot. Alle tips zijn welkom, zowel over het zaaien, als later in het groeiproces. Dank jullie wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Voor het eerst zaaien is rucula perfect om uit te proberen.Gewoon zaaien (dicht op elkaar) niet te veel aarde erover heen. water geven en wachten maar!Als het op komt op tijd oogsten anders schiet het door. afknippen tot 1 cm boven de grond en het komt op nieuw op.Succes Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uniflame Posted August 11, 2011 Author Share Posted August 11, 2011 Dat klinkt makkelijk genoeg Dank je wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 En als het eenmaal opkomt, dan geld: Hoe droger ze staan hoe scherper en bitterder ze worden. Dus houw ze lekker vochtig dan is rucola het lekkerst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uniflame Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 Ik heb nog 1 vraag: Nu het zo regent, kan ik de zaadjes dan wel zaaien? Of Spoelen ze dan weg voordat ze de kans hebben gekregen om zich vast te zetten? Moet ik ze dan eerst een paar dagen binnen houden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akibimi Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Ik heb ook rucola staan.Wat bedoel je met doorschieten? Is dat als er bloemen in komen? Die heb ik er namelijk net van het weekend uitgeknipt. Kun je dan nog wel oogsten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Wat bedoel je met doorschieten? Is dat als er bloemen in komen?Ja..... Kun je dan nog wel oogsten?Gewoon een blaadje proeven en dan zelf beoordelen of je ze nog lekker vind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akibimi Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uniflame Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Mijn rucola begint op te komen, maar ik denk dat ik een beetje te enthousiast ben geweest met zaaien. Ik had niet verwacht dat er zoveel zaadjes op zouden komen. Kan ik deze plantjes later nog over meerdere potten verdelen? Wanneer kan ik dat het beste doen? Rucola01 by Uniflame, on Flickr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Hihi, over het algemeen komt elk zaadje op ja Ze staan zo te zien niet eens zo heel dicht op elkaar... Gewoon even aankijken en lekker vaak oogsten. Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts