Miess Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Weet iemand makkelijk te planten groenten, fruit, en / of kruiden? Ik ken er nu onderhand zelf wel een paar, het is mijn ter oren gekomen dan aardappel, ui, en tomaat makkelijk gaat, net als sla, en doperwten. Weet iemand nog meer? Quote Ik heb ook een blog; http://miess.pimpblog.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 prei... bos uitjes.....diverse soorten boontjes .....rode biet ....... van fruit .pruimenboom rode bessen struik ..doorenloze bramenstruik . aardbijje......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miess Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Weet iemand misschien ook nog groente's of vruchten die je kunt herplanten, of waar je de pitjes uit kan halen?En zo ja, welke, en hoe? Quote Ik heb ook een blog; http://miess.pimpblog.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 aardbeien die kun je stekken aardappelen als je de kleintjes overhoud maar dan moet je er wel op letten of er geen ziekte in zit en sjallotjes de kleintjes van bewaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miess Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 aardbeien die kun je stekken aardappelen als je de kleintjes overhoud maar dan moet je er wel op letten of er geen ziekte in zit en sjallotjes de kleintjes van bewaren. Aardbeien hm? Wat is stekken dan?XX Quote Ik heb ook een blog; http://miess.pimpblog.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 aardbeien die kun je stekken aardappelen als je de kleintjes overhoud maar dan moet je er wel op letten of er geen ziekte in zit en sjallotjes de kleintjes van bewaren. Aardbeien hm? Wat is stekken dan?XX aan de aardbeien komen nieuwe plantjes ( aan lange stengels die uit de oude plant groeien die kun je dan als ze mooie worteltjes hebben opnieuw stekken stekken word ook wel l op andere manieren gedaan bv van de rode bes struik..... neemt men een tak van afgelopen jaar die men in de grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 met frambozen kan dat ook die maken ook uitlopers. maar die uitlopers kun je gewoon in een potje met potgrond doen en wachten tot er genoeg wortels aan zitten en dan heb je een mooi nieuw plantje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 we hebben hier van die dorenloze bramen groeien .die zijn ook makkelijk te stekken door zo uitloper in de grond te stoppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miess Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 Dus stekken is gewoon een takje of stengel van het jaar ervoor in de grond stoppen?Simpel!In ieder geval bedankt! Quote Ik heb ook een blog; http://miess.pimpblog.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Dus stekken is gewoon een takje of stengel van het jaar ervoor in de grond stoppen?Simpel!In ieder geval bedankt! je heb natuurlijk merdere manieren van stekken .zo heb je ook nog ( zomer stek en winter stekken . maar er zijn wel boekje te leen in de bieb of zo over het stekken van planten en heersters Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Post Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 hey mies,, ik wil niet teleursteleen maar tomaat is redeljk moeilijk,,gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 tomaat zo in de open lucht mits het mooi weer is buiten lukt het wel maar bij nat weer .meestal krijg je er dan rot in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts