Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit het boek van Hilaire Walde: Perfect Conserveren

Laat 350 gram in grote ringen gesneden uien in een emaillen pan in anderhalve deciliter wittewijn azijn in 10 tot 15 minuten zacht worden.

kook ondertussen 450 gram schoongemaakte en in stukken gesneden sperziebonen in kokend water met zout. laat ze uitlekken en doe ze bij de uien.

Roer twee eetlepels maizena, 4 theelepels mosterdpoeder en drie theelepels gemalen kurkuma met wat azijn tot een papje. roer dit door de uien en bonen.

Voeg nog 3 deciliter wittewijn azijn toe en laat alles tien minuten pruttelen. Los er al roerend 350 gram lichtbruine suiker in op. Laat nog 15 minuten pruttelen.

Verdeel de groente en de vloeistof over warme, gesteriliseerde potten. Beweeg de potten heen en weer om eventuele luchtbellen te verwijderen. Sluit ze af. Zet ze minstens een maand koel en donker en droog weg.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Volgens mij wel. Ik heb het recept nog niet uitgeprobeerd..witte wijnazijn geeft vast iets meer smaak, maar is ook wel duur om mee in te maken..je gooit toch het grootste deel weg

Geplaatst:

Ik heb helaas geen emaile pan. Kan dit ook in een gewone pan of bv een gietijzeren pan?

Heb je misschien ook een inmaakrecept voor zomerworteltjes of kan je die niet inmaken?

Geplaatst:

Ik zou het eerder in een stalen dan een gietijzeren doen dan. Mijn buurvrouw weckt zomerworteltjes, ik kan het haar vragen als ik haar spreek..maar er is vast nog iemand op het forum die ook wortels weckt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...