Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Houten kas, afkitten glas?


Lacher

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Bij deze mijn eerste topic. Ik heb vorige maand een houten kas op de kop getikt die nu volop in opbouw is. Eind deze week komt er hopelijk mijn glas in, als het lukt in mijn eentje. (weinig keuze dezer tijden). 

Het betreft een volledige houten kas, mahonie of rood grenen hout geen idee. Toen ik de kas heb afgebroken zat het glas enkel vast met glaslatten zonder kit. Nu is mijn vraag of jullie aanraden om het glas op te kitten of niet. Ik vermoed van wel, maar wil toch eens nagaan wat jullie opinie hierover is. Volledig luchtdicht zal die nooit zijn, maar vermoed dat hoe luchtdichter die is, hoe beter? Naar stormbestendigheid ook, vermoed ik dat kitten beter is? 

 

Alvast bedankt;

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kitten is beter. Als je niet afkit, loopt er water tussen het hout en het glas. Dat zal niet wegkunnen, waardoor je hout nat blijft = rot.

Voor luchtdichtheid of stormvastheid hoef je je geen zorgen te maken als je niet zou afkitten.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...