Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Deze middag heeft het hier heel erg hard gehageld, zoveel dat er een redelijke hoeveelheid bleef liggen.

Nu juist ben ik kunnen gaan kijken naar wat voor schade het allemaal aangericht heeft en ik heb gezien dat de spinazie heel erg hard getroffen is. Start ik nu best opnieuw met zaaien, of kunnen de planten zich nog redden als ik bijvoorbeeld de blaadjes wegsnijdt?

IMG_20200502_141130548_HDR.thumb.jpg.8f4775662062afe0924798ad77504847.jpg

Geplaatst:

Die zijn goed te pakken genomen.

Zelf zou ik ze laten staan en niets wegsnijden. Wel dun ik de planten eerst op 10 en later op 20cm en eet het dunsel wat blijft staan heeft dan meer ruimte om uit te groeien tot grote spinazieplanten.

Zaaien kan altijd, spinazie is zo'n gewasje dat je regelmatig zaait, dunt, oogst, eet, en weer zaait.

Geplaatst:
  • Auteur

@Patrijs Ja helaas wel 😬
Ok dan dun ik voornamelijk het eerste stukje uit (had dat eerste stukje wat dichter gezaaid om baby spinazie te oogsten) en dan wacht ik een weekje af en zien we wel of de plantjes er door komen. Vind het wel zonde, ze begonnen juist mooi te staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic