CelineK Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Hoi! Ik ben al een tijdje aan het werk in mijn moestuin, maar mijn paprika, aubergine en tomatenplanten zien er gewoon erg slecht uit. Iemand enig idee wat het kan zijn? Voor de tomaten en paprika planten heb ik al p slakken gezocht, maar deze kan ik niet vinden. Ik dacht zelf dat het kan komen door het slechte weer van de afgelopen paar dagen, maar ik heb geen idee.. Tomaat: Deze staat in de openlucht) Paprika: (Deze staat in de open lucht) Aubergine: (Deze staat in de kas) 6 mei 2020 aangepast door CelineK Geen foto's toegevoegd Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Helaas zijn de foto's niet door gekomen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
CelineK Geplaatst: 6 mei 2020 Auteur Geplaatst: 6 mei 2020 @rorror Je was me voor, haha! Ik kreeg ze eerst niet toegevoegd Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Tomaten heeft zonverbanding en wind schade zo te zien. Een tomaten kenner kan daar misschien meer over vertellen. Peper ook windschade. Alleen is dit volgens mij één van de hetere pepers, die zal buiten wat meer tot stilstand komen door de koude nachten. Maar zodra de tempraturen beter worden, groeit die er wel over heen. De paprika lijkt ook wat zon verbranding te hebben en windschade. Staan de peper/paprika en de tomaten in de kas? Zouden ze wel fijn vinden. Wel met overdag als het zonnig is luchten, anders wordt het gok ik te warm. Aubergine heeft water nodig? Vorige week heeft het best wel hard gewaaid, bij windkracht 4. Verbruikt een plant al snel meer water, dan een dag zoals vandaag met zon. En dan worden de bladeren zacht, en komt er sneller beschadingen. 6 mei 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
CelineK Geplaatst: 6 mei 2020 Auteur Geplaatst: 6 mei 2020 @rorror Ah bedankt, dat verklaart een hoop! De aubergine maar meteen genoeg water gegeven. De paprika en tomatenplanten passen helaas niet meer in de kas. Volgende week als het weer slechter wordt dan ga ik de paprika en tomatenplanten maar in de schuur zetten. Neem aan dat ze nog wel te redden zijn? En hoe vermijd je precies zonschade? Ik geef de planten natuurlijk niet op de bladeren water (overdag, wel in de avond). Quote
Patrijs Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Kijk anders even HIER , daar is iemand met dezelfde problemen…...👋 6 mei 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
CelineK Geplaatst: 6 mei 2020 Auteur Geplaatst: 6 mei 2020 @Patrijs Dat ben ik inderdaad Ik dacht ik stel me even voor in een ander topic, haha. Ik ga kijken of ik de planten op een of andere manier nog kan redden.. Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 23 minuten geleden, CelineK zei: Volgende week als het weer slechter wordt dan ga ik de paprika en tomatenplanten maar in de schuur zetten. Neem aan dat ze nog wel te redden zijn? Ik zou ze 's nachts inderdaad even in de schuur zetten. Zeker de paprika. Ik sleep nog zeker 1 a 2weken de paprika's van binnen naar buiten elke dag. Als het mooier weer is groeien ze wel weer verder. 25 minuten geleden, CelineK zei: En hoe vermijd je precies zonschade? Ik geef de planten natuurlijk niet op de bladeren water (overdag, wel in de avond). Als ze binnen voorgezaaid zijn, moet je ze afharden als ze naar buiten gaan. Elke dag 1uurtje meer zon. Net als een persoon die 5maanden in de winter binnen zit, en plots een dag vol in de zon zit, verbrandje ook. Net als jij moeten de plantjes wennen. Hoe je water geeft is top! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
CelineK Geplaatst: 6 mei 2020 Auteur Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) @rorror Ik heb de tomaten en paprika planten maar in de schuur gezet! Zal ik de komende weken dan ook doen. Ik heb de planten eigenlijk gekocht in het tuincentrum, maar die stonden daar natuurlijk wel binnen (in de kas). Zal dus daar wel door komen. Bedankt! 6 mei 2020 aangepast door CelineK Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.