Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen planten mislukt

MathiasPompoen

Recommended Posts

Hallo,

Mijn naam is Mathias en ik ben nieuw op dit forum. Allereerst wil ik graag zeggen dat ik totaal geen groene vingers heb, dus wellicht maak ik een beginnersfout.

De situatie is als volgt: vorig jaar hebben wij de zaden van een pompoen van Halloween bijgehouden. Mijn zoontje wou hier graag nieuwe pompoenen mee kweken. Ik heb dus compost uit de tuin gemengd met wat grond uit de tuin, de zaden laten kiemen, dan de planten verpot. Dit ging allemaal goed: de planten groeiden mooi en de bladen hadden een diepgroene kleur.

Vorige week heb ik de 4 planten in de volle grond geplant: gat in de grond gemaakt, daar wat compost in, plantjes erin, gat terug dicht en goed veel water gegeven. Ik merkte al snel dat het niet goed met de planten ging: de bladeren begonnen te vergelen en de steel werd dunner, slapper en geler. Nu is dit het resultaat met 1 van de 4 platen, ik vrees dat de anderen dezelfde richting uitgaan:

spacer.png

Ik heb de planten dagelijks water gegeven, ik denk dus niet dat het aan de droogte ligt? Zoals je op de foto kan zien is de steel echt heel smal geworden, waarschijnlijk krijgt de plant daardoor geen voeding meer. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb nog een paar plantjes binnen, die zien er echt fantastisch uit, maar ik durf ze niet buiten planten...