rommert Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 hallo ik heb een grote vlier staan in mijn tuin alleen ik wil deze verplaatsen zodat ik meer ruimte krijg maar kan ik hem gewoon uitgraven en daarna ook splitsen in meerdere boompjes? of kan hij daar niet tegen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Je kunt van de vlier gewoon takken in de grond steken; de meeste gaan aan. Knip de takken waar de helft verhout is en de helft groen. Die gaan het beste. Zet er maar eens een paar in een emmer water; gaat ook; maken wel waterwortels dusr meteen in de grond is beter. een vlier splitsen zou ook kunnen als aan beide stukken wortels zitten. Ligt er een beetje aan hoe groot hij al is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 maar is het ook als een deel van de wortels nog in de grond zitten ze het volgende jaar gewoon weer bovenkomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Als het grote stukken zijn waarschijnlijk wel. Als je op die plek geen vlier meer wilt, zul je alles moeten uitgraven. Vier lijkt net brandnetel wat dat betreft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 hmm oke achja we hebben toch meer boompjes nodig dus dan wacht ik wel af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 kan dat dan nu of moet ik echt tot december wachten? als de vlier in winterrust is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Voor het stekken en verplaatsen is het in de winter het handigst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 het gaat om deze vlier zon 4 meter hoog denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts