Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal! Het lijkt me erg leuk om zelf plantjes te gaan kweken, maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik woon namelijk in een appartement zonder tuin 😅. Wel heb ik een Frans balkonnetje op het westen. Ik vind kleine groenteplantjes erg leuk, maar weet niet of dit handig is zonder tuin... Hebben jullie misschien tips om te beginnen? Gewoon zelf wat zaadjes kopen of bijvoorbeeld van die starterskits? Ik ben benieuwd hoe jullie begonnen zijn! 😁

Geplaatst:

welkom!

groenteplantjes willen graag veel zon meestal; je kunt eens proberen te zaaien of je koopt er wat, genoeg info hier door de zoekfunctie voor je

klein zakje potgrond, wat potjes uit een tuinwinkel, wat zaadjes en een hoop aandacht, van kijken en doen leer je snel

ikzelf ben begonnen op een mooie grote tuin als vrijwilliger

Geplaatst:

Ik ga de zoekfunctie op deze website gebruiken RobO! Ik las op een andere website dat de beginner moest oppassen voor misinformatie, daarom dacht ik om het eens te vragen aan de mensen die er al mee bezig zijn. Leuk trouwens dat je de mogelijkheid hebt gekregen om actief bezig te zijn in een tuin :).

Hey rorror ^^, dat klopt wat je daar zegt haha. Het is niet de meest gunstige plek om planten te kweken, al was ik toch benieuwd wat ervaren mensen zouden zeggen. De mogelijkheden zijn helaas schaars. Ik heb tot zo ver gelezen dat een plantenbakje aan het hekje of een verticale moestuin bij het raam tot de mogelijkheden behoren :). Beter iets dan niets denk ik dan haha.

Geplaatst:

Welkom en veelplezier hier.

Cherrytomaatjes zijn makkelijk in een kleine pot te kweken en zoals Jorieke al aangeeft kiemgroenten.
Wat bv heel makkelijk te kweken is, is tauge , binnen een week hadden we een bak vol.

Geplaatst: (aangepast)

Welkom Loeske :wave:, leuk dat je hier bent.

Heb je een fiets?

Zo ja, is er buiten een plek voor je fiets achter het pand?

Zo ja, dan zit die kant op het oosten?

Is daar een klein plekje om een zak potgrond neer te leggen?

( je fiets kan je óver die zak potgrond heen plaatsen)

Je zou ( want ik weet niet hoe je woonsituatie precieslijk is ) een

zak potgrond als moestuintje kunnen zien. Kropje sla, radijsjes, een

beetje munt... Kleinwortelende plantjes in die

opengesneden liggende zak potgrond.Zit ik goed of is er geheel 

geen buiten bij je appartement?

aangepast door Grork
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...