Lokavid Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Ik heb van spullen uit een oude serverkast een TL groeikastje gemaakt. 20x 830 18W (wil er eigenlijk 865 in, maar de 830 is wat ik voorhanden had), 2x grote fan units voor afzuiging van de warme lucht en twee kleine usb ventilatortjes om de plantjes een beetje mee te "pesten". Het frame waar ik de lampen en fans op heb gemonteerd is los van het tafeltje, en op zich kan die makkelijk in hoogte versteld worden maar het is eenvoudiger om gewoon de potjes ergens op te zetten Het lijkt erop dat alles best fijn groeit (op de fotos heb ik een set van 4 uitstaan, aangezien ik veel planten al naar buiten heb) Door middel van hoe ver ik de deur open zet kan ik de temperatuur in die ruimte vrij constant reguleren tussen 20 en 30°C, komt vooral van de voorschakelgevallen geloof ik Quote
E&S Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Hoi Lokavid, ben wel benieuwd wat voor plantjes je hier nog onder hebt staan? Inmiddels kan toch alles naar buiten of in een kas? Quote
Grork Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Handig, zo'n oude ( natte-?) cel beschikbaar te hebben. Misschien is het een toiletruimte geweest? Ja, ik ben ook nieuwsgierig wat er in de potten gekweekt wordt, wiet ? Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Lokavid Geplaatst: 6 juni 2020 Auteur Geplaatst: 6 juni 2020 Dit is inderdaad een wc/douche (geweest) Nee geen wiet, ik zal even kijken wat er precies wel staat. Ik heb alle buitenruimte die ik heb al benut, een kas of goed raam op het zuiden is hier niet, dus het is soort van de "reserve bank" mocht alles wat buiten staat wegregenen Quote
Lokavid Geplaatst: 6 juni 2020 Auteur Geplaatst: 6 juni 2020 (aangepast) Een paar watermeloenen (denk niet heel veel kans dat die nog wat worden), back ups van de pepers die nu buiten staan, tomaat, en een bakje met broccoli waar ik nergens plek voor heb maar ik houd hem voorlopig want ik vind dat ie er leuk uit ziet 6 juni 2020 aangepast door Lokavid Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.