Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Sinds dit voorjaar zijn we voor het eerst met het zaaien van wat soorten groenten begonnen.  Op kleine schaal, een "pallet" moestuin en wat hele grote potten waar kruiden en twee komkommerplanten staan . Maar we hebben er allemaal veel schik van op onze eigen manier. 

Nu hadden we radijsjes gezaaid en die kwamen mooi op.  Het blad werd heel groot en het was aan de plant te zien, dachten we echt oogsttijd.  Nu haalde ik de plantjes eruit en het leek wel of de plant zijn best had gedaan om een radijs te vormen maar het had meer de vorm van een wortel.  Hard gelachen natuurlijk.  Nieuwe grond erin op dat stuk en opnieuw ingezaaid met meer ruimte tussen de zaadjes.

Nu stonden de plantjes erg dicht op elkaar, ik heb verzuimd uit te dunnen ben ik bang.  Kan dit hier aan liggen? Wie heeft er wat tips?

Groetjes en alvast bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

Welkom Worp17

Radijzen worden zo groot als dat ze ruimte hebben.

Dun zaaien en dunnen dus.

Ook meten ze aan de groei blijven anders gaan ze "schieten" en vormen ze geen radijsjes.

Gewoon opnieuw zaaien , elke week totdat je de slag te pakken hebt.

Overigens heb je heel veel soorten radijs, ook in de vorm van worteltjes.....

604176778_langeradijzen.jpg.c8b94108a0bc56a769a0319c9350e22a.jpg

aangepast door Patrijs
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...