cindy's moestuintje Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Is het normaal dat kersenboompjes zo vaak luis hebben?Ik heb nu 2 halfstam kersen ( 1 hedelfinger en 1 kordia kers) en al vanaf een maand naardat ik ze had heb ik aldoor luis, ik heb al van alles geprobeerd met spruritz van ecostyle, knoflooktenen in de grond bij de stam, afrikaantjes rondom de boomjes een heel perkje maar ze blijven aldoor luis houden. Ze staan er nu vanaf april en al vanaf mei continue luis in beide boompjes. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Ik heb er dit jaar ook extreem veel last van. Gelukkig lijkt het hier alsof de kersen niet erg leiden onder de gewone bladluis. Ze groeien prima door en de lieveheersbeestjes lossen de rest op. Heb hier zelf nog niks bespoten. De bladluis moet erg makkelijk weg te krijgen zijn, maar knoflookteentjes en afrikaantjes gaan daar denk ik niet erg bij werken. Ik zelf zou niet spuiten. Volgend jaar is het vanzelf weg. Groetjes, Frank Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
cindy's moestuintje Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 oke dank je wel voor je antwoord, ik heb er nog geen kersengroei aan dus daar maakt het niet voor uit .. dan laat ik het gewoon zoals het is en dan kijken we volgend jaar wel verder, ik heb altijd gedacht dat je luis moest verhelpen omdat het anders steeds erger werd maar als ze toch dood gaan en volgend jaar weg zijn dan houden we het zo Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Of ze dood gaan hangt er vanaf wat voor luis je hebt. De gewone bladluis (zwarte stippeltjes die een plakkerige substantie achterlaten) zijn vrij onschadelijk. Wollige bloedluis is bijv. vervelend. Of schildluis. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
cindy's moestuintje Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 nee het zijn de gewone die kleine zwarte waar heel je bladeren van gaan plakken en rollen. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts