Ga naar inhoud

Ashwaganda: teelt en gebruik

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ow jee…. Ik bedenk me ineens dat de ashwagandha nog buiten staat! Die ga ik morgen binnenhalen en de wortel oogsten. Ben benieuwd hoe die er dit jaar bijhangt. De relatief koude zomer heeft niet voor de beloofde groeispurt gezorgd…

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

De ashwagandha die in mijn laatste post nog steeds buiten stond, staat tot op heden, g steeds buiten.

Ik heb de plant op de patio, voor de tuindeur gezet. Dicht bij het huis. Klaar om te oogsten. Dat idee. Nu ben ik 4 maanden verder en de plant staat er zo bij:

ae231375f42e3b0e08840477371a45de.jpg

Doet het eigenlijk dus heel goed zo tegen een warme muur op het zuiden.
Toen het me na kerst duidelijk werd, dat ik voorlopig toch niks ging doen met die plant, heb ik een klein takje afgebroken en dat in de grond gezet. Kijken of stekken zou lukken.
En jawel. Dat lukt.

b2c7254cc1a7c19ff5085c04d56d0ffa.jpg

Ik heb binnen alweer een paar nieuwe plantjes staan. Moet deze toch maar eens gaan oogsten. Hij is alweer 2 jaar oud en gaat zijn 3e seizoen in. Iemand enig idee of dat effect heeft op de werkzaamheid/effect van de wortels?

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Binnen staat een potje met een bolletje zaden die ik erin had gedrukt. Daar heb ik waarschijnlijk 100% kieming van, want heb veel te veel plantjes van. Ashwagandha blijft een lastige kiemer, ongeacht waar het zaad vandaan komt @Donaldk, maar ik vermoed dat als ze heel vers zijn, dus regelrecht van de plant, ze het kiemkrachtigst zijn. Deze zaailichting kwam in elk geval veel te veel van op.

Geplaatst:

Ik heb ook gezaaid. De zaadjes die ik vorig jaar van jou had @Mellie  Daar heb ik een heel goede opkomst van. Geen bijzondere dingen gedaan ze staan in zo’n mini kasje. Als het donker  wordt zet ik dat voor de verwarming. Er waren er veel meer opgekomen dan ik had verwacht dus ik heb ze gisteren verspeend. 

Geplaatst:

Tot nu toe geen geluk, volgens mij had ik van jou wat zaden gekregen Mellie?

Kan nog een poging wagen keer te zaaien, zou wel leuk vinden een plantje te krijgen. Ben zo benieuwd naar dit gewas en haar gebruik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...