Uit eten bij Elles Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Ik heb larven van de koolvlieg gehad in de radijs en de rettich. Wanneer kan ik deze grond opnieuw inzaaien en waarmee kan ik dat het beste doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Welkom, radijs kan nu nog wel, voor Rettich is het nu te laat in het seizoen. Gebruik insectengaas of netten om de plantjes te beschermen, al zal de druk van de koolvlieg besmetting nu waarschijnlijk veel minder zijn. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uit eten bij Elles Posted September 8, 2020 Author Share Posted September 8, 2020 Bedankt voor jouw reactie. Ik ben beginnend met een moestuin, dus heb ik nog een vervolgvraag. Moet ik dit stukje grond even leeg laten of gaan de larven direct dood nu alles eraf is? Ik ga inderdaad de radijs voortaan beschermen met insectengaas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 De larven zitten in de planten die verwijderd zijn en zullen wel weg zijn. Anders even de grond lekker diep spitten. Met kool wordt wel aangeraden om teeltwisseling toe te passen. Dit is om ziektes en uitputting van de grond te voorkomen. Radijs staat maar kort en zal hier minder problemen mee hebben. Succes! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Oei, met dit warme weer zijn de koolvliegen zeer actief. Een spitskool liet zijn blad hangen, de reden? Zie foto. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts