helena Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Heb inmiddels 5 inmaak en weckboeken. Vraag me af waarom in het ene boek gebruik wordt gemaakt van zout en/of suiker in het blancheerwater, in het andere boek weer niet. Waar zijn deze toevoegingen voor? Houdbaarheid, smaak, kooktemp.?Zou het liefst elke pot groenten afvullen met het blancheerwater, echter soms mag het wel, dan weer niet. Wat is hier de reden van? Wie weet? Quote
hansm Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 (aangepast) Volgens mij is er maar 1 echt weckboek, die van firma weck en ik hou die gewoon ook aan wat betreft inmaak wijze en advies,wel zo simpel en gewoon basic manier van wecken wordt daarin beschreven, je hebt hem vast als je 5 verschillende weckboeken hebt.volgens mij is zout/suiker bij weck smaak en niet houdbaarheid zoals jam/limonade, augurk enzv Hou je in de gaten dat bij meeste mensen in het begin wecken soms mislukt en deksels losvliegen voor je te enthousiast aan de slag gaat 6 september 2011 aangepast door Gast Quote Players only love you when they're playing.
helena Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 Klopt Hans, die heb ik ook en daarin wordt dus veel minder gebruik gemaakt van zout en suiker. Wil het graag begrijpen. Quote
helena Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 Van het ene boek mag ik om half 12 gaan slapen van de andere 10 min. eerder. Vanochtend opgestaan om half 5, lastige keuze. ... Edith: Ben gaan slapen, de wekker gezet voor de weck. Moet nie gekker worden . Wekker niet gehoord en de potten hebben 1 uur te lang doorgeprutteld. Jorieke, je had gelijk; wecken verandert je leven . Tot nu toe is er 1 pot geknapt, verder geen verrassingen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.