Stampy Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 (aangepast) Na alle nare verhalen over een slechte tomatenoogst, tomatenziekte, nu ook eens een positief verhaal.Ik heb mijn tomaten buiten gekweekt op mijn balkon, 3 in een groene Actionbak en 4 bakken dus.In het begin leek het niets te worden. In april stelde ik nog een vraag op het forum of het altijd zolang duurt tot tomaten wat sneller gaan groeien, maar iedereen stelde me gerust, ik moest gewoon geduld hebben. En ze hebben gelijk gehad. Zodra ik ze in een grotere bak had gezet begonnen ze te groeien en werden ze hoger en hoger, uiteindelijk een meter hoog. Hoewel de planten op mijn balkon op het zuidwesten geen afdakje boven zich hebben en ze de nodige buien op hun kop hebben gehad, verschillende keren tegen het beton zijn gewaaid vanwege de harde wind, word ik nu beloond met een overdadige oogst van mooie rode tomaten die ook nog eens lekker zoet smaken. Ík heb ze het hele groeiseizoen door flink water gegeven, want in die kunststof potten drogen ze toch wel uit en een week of 6 geleden heb ik veel blad afgehaald. Toegegeven, de planten zien er niet uit, het blad is bijna grijs, maar de tomaten smaken stukken beter dan die je in de supermarkt koopt. 15 september 2011 aangepast door Gast Quote
veuvecouderc Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Leuk en proficiat Stampy Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
hansm Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Ja leuk dat je tevrede bent met je opbrengst, smaak is echt groot verschil dat vindt ik ook altijd. Quote Players only love you when they're playing.
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Super joh, ja wij proeven het verschil in smaak ook hoor,jammie Jeanne Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.