freggel Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Anderhalve week geleden heb ik knoflookteentjes gezet op een klein stukje van de moestuin. Ik zag echter net tot mijn verbazing dat de boel flink aan het uitkomen is. Ik dacht dat dit pas in het voorjaar zou gaan gebeuren. Nou is het natuurlijk ook wel erg warm voor de tijd van het jaar.Mijn vraag is of dit kwaad kan. De bedoeling was dat ze volgend jaar geoogst worden. Gaan de plantjes dood als het weer straks gaat omslaan ,moet ik ze dan verwijderen en nieuwe teentjes planten of kan dit absoluut geen kwaad? Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Dat ze uitlopen is normaal! Een Nederlands groeijaar is voor knoflook normaal net te kort. Dus plant je ze in het najaar. Ze hebben dan al een voorsprongetje en groeien in de lente weer verder. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted October 10, 2010 Author Share Posted October 10, 2010 Ah. Ik schrok al een beetje. Ik dacht dat ze pas in het voorjaar omhoog zouden komen en was een beetje bang dat ze de winter niet zouden overleven. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 ik plant mijn knoflook meestal wat later zodat ik dit niet heb. Maar mijn tuinbuuf die haalt de stengels die boven komen eraf en eet ze door de salade. De knoflook loopt dan in het voorjaar verder gewoon weer uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts