Geplaatst: 20 september 201114 j Ik heb naast moestuinieren nog een andere hobby: ik spaar de modellen van siku en dan met name van de schaal 1:32, dan de landbouwminiaturen. Ik vind het zelf een leuke hobby, het is ook een duurzame hobby, de modellen kosten tussen 20 en 30 euro voor kleintjes, en grotere tussen de 70 en honderd euro, ik heb zelf rond de 100 modellen, groot en klein. Wat vinden jullie ervan? Dit is mijn mooiste model de ROPA bietenrooier, waarde 80 euro GR Omdat het kan.
Geplaatst: 20 september 201114 j Wat een leuke mini-trekkertjes. Ik had nog nooit gehoord van siku-modellen. Eigenlijk zou je ze op batterijen een minituintje moeten kunnen laten bewerken. Tenminste... je hebt niet beschreven of ze ook werkelijk iets kunnen. Succes met de verzameling
Geplaatst: 20 september 201114 j Bedankt voor het delen van je hobby! Leuk om te zien wat iemand nog meer doet naast het tuinieren facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 september 201114 j Ziet er leuk uit Guus. Als je zo van het zelfde merk alles bij elkaar spaart is het mooi op schaal! En zo een verzameling is inderdaad uiteindelijk heel wat waard, denk ik. (Maal die mais eens wat kleiner want je koeien krijgen zulke grote brokken nooit op )
Geplaatst: 20 september 201114 j (Maal die mais eens wat kleiner want je koeien krijgen zulke grote brokken nooit op ) Daar heb je toch minimaïs voor?
Geplaatst: 21 september 201114 j Auteur OVer de mais: sommige mede-verzamelaars doen het met zaagsel dat ze groen verven, maar dat vind ik te veel werk en dat maakt zon zooi. Ik heb ook wat mais door een oude koffiemolen gedaan, dat werkt prima Ik heb ook een op afstand bestuurbare tractor en daar ben ik wel een mee door mn tuin gerend met een schoeffel er aan, maar dat werkt niet egt, het is te grof om over te rijden Omdat het kan.
Geplaatst: 21 september 201114 j Wat een leuke hobby! Wist niet dat er zoveel te sparen is van landbouwvoertuigjes enzo... Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 22 september 201114 j Auteur er zijn zelfs verschillende merken: Siku, Heeft de schalen : 1:32 1:87 1:50 Universal Hobbies, heeft voornamelijk 1:32 maar is zeer gedetaileerd, echt allleen om te verzamelen joal, Maakt voornamlijk vracht auto modellenbraitains, is ook voornamlijk 1:32 maar is van mindere kwalieteitwiking, Heeft alles van schaal 1:87 en is zeer gedaileerd,enz enz er zijn ontelbaar veel modellen van al die merken Omdat het kan.
Geplaatst: 11 oktober 201114 j Op de website http://www.moetjekijken.nl staan verhalen voor en door verzamelaars. Deze hobby 'suki modellen verzamelen' is een leuk item voor die website.Aan aanmelding zijn uiteraard geen kosten verbonden. Madelenhttp://www.madelen.nl/pompoen
Geplaatst: 11 oktober 201114 j Auteur Leuke site, bedankt, ik zal weer eens wat fotos maken van alles Omdat het kan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.