Jump to content

goed teeltschema?

aardbeijim

Recommended Posts

Ik ben er maar eens aan begonnen.En hier is die dan.

255_d94de6572fa1552cbdd61d306fc600bf.jpg

Ik heb een pijl tussen bladgewassen en pompoenen omdat ik niet weet wat ik waar zou zetten.Wat raden jullie aan?Is het voor de rest wel goed?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Jim, je schema is prima, de bladgewassen kunnen dan prima de restjes van de rijke bemesting die pompoen vraagt gebruiken. Andersom zou ik niet doen omdat peugewassen niet zo'n rijke (rest) bemesting vragen.

Je zou natuurlijk ook aardbeien mee kunnen nemen zoals in het velt boek behandeld wordt. Maakt opzich allemaal niet uit, zolang er maar gewisseld wordt is het al snel prima.

Bedoelde inderdaad 2012 in plaats van 2010, type foutje

Klopt, de wortel groenten komen dan in het oude vak van de koolgroenten te staan. Wortel, prei, bietjes, ui, knoflook etc behoren bij mij tot de hoofdgroep wortelgewassen. Om precies te zijn, ik heb dit vak opgesplitst naar een bed met de aliums en een bed met wortels en bietjes. Prei staat bij mij dus gewoon in het uien/knoflook bed maar wordt ook wel in het bladgewassen vak gezet.

Ja ik d8 er ook al aan om misschien een appart bed te maken voor uien en prei enzo.

Is het erg als er op het veld waar de knoflook komt nog boerenkool enzo staat.

Ja sorry voor deze vragen maar begin nu pas echt aan die wisselteelten te doen.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.