tine Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Het gaat snel met onze pompoenen, al twee keer dit recept gemaakt! Ik kreeg dit van de boerin waar ik mijn biologische vlees haal.800 gr riblappen(dobbelstenen), scheutje olijfolie, 2 uien, 2 teentjes knoflook, stukje verse gember, 1 rood pepertje, 2 dl water, 1 winterwortel, schepje bruine suiker, 500 gr pompoen, 4 aardappels, klein blikje tomatenpuree, peper en zout, peterseliebak het vlees, doe er peper en zout op, uien en knoflook, gember en peper alles gesneden er bij bakken, warm water toevoegen, aan de kook brengen en stoven op zacht vuur tot vlees zacht begint te worden (ongeveer 2 uur), winterwortel gesneden en schepje bruine suiker er bij, verder stoven na ongeveer een half uur(vlees moet goed gaar zijn) de pompoen aardappel(in stukken) en tomatenpuree er bij nog kwartier sudderen. Op smaak brengen met peper en zout garneren met peterselie, geven met evt salade en stokbroodDit is voor 4 personen (ik maak het dubbele voor 6 personen, gaat helemaal op) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Yeah!!! Geweldig.... ik ga eens voorzichtig mijn eerste pompoen opensnijden... als ie er goed uitziet, ga ik dit recept navolgen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Euhm, ik maak ook regelmatig stoofpotjes met aardappel, maar mijn ervaring is dat de aardappel nog lang niet klaar is na een kwartier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tine Posted October 10, 2011 Author Share Posted October 10, 2011 je kunt het wat langer doen of hele kleine stukjes snijden, dit is het recept wat op papier staat maar met het koken kijk ik daar niet zo naar, ik proef of het goed is of dat het nog wat langer moet sudderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Hoi Tine, ik let zelf ook niet zo op de tijd, maar het valt me altijd op dat het lang duurt voordat de stukken aardappel goed gaar zijn . Voor degenen die wel op de tijd letten mijn opmerking Leuk trouwens dat je een recept bij de pompoen krijgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tine Posted October 10, 2011 Author Share Posted October 10, 2011 Ja daar heb je gelijk in voor de mensen die het recept op tijd volgen is je opmerking handig. Ik kreeg het recept bij het vlees, de pompoen komt uit de tuin. Ik haal al jaren daar mijn vlees en regelmatig krijg ik er een recept bij, het vlees is ook nog eens erg lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Eigenlijk precies andersom dan ik dacht, je kocht het vlees en daar kreeg je het recept bij Hoe kan het ook anders op een moestuinforum? Wij halen ook regelmatig vlees bij een biologische boerderij, niet te versmaden. Jammer dat het zoveel duurder is dan bij een 'gewone' slager.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts