Ga naar inhoud

knoflook in de vriezer, dan nog planten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Morgen komt er visite, die nemen voor mij de knoflook van levenvanhetland mee. Nu blijkt het thuisfront het niet helemaal begrepen te hebben, en die hebben de envelop met knoflook niet in de koelkast maar in de vriezer gestopt, daar heeft het dus een weekje ingezeten.

Zou ik deze teentjes nog kunnen planten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik denk het niet maar aan de andere kant kunnen ze tegen vorst want zo diep gaan ze in de tuin ook weer niet.

Ik zou even kijkenof ze ontdooid gewoon normaal blijven en daarvan aflaten hangen om ze nog te planten.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik weet het ook niet, -18 lijkt me wat veel maar je weet nooit. Anders een paar teentjes op een warme plaats leggen om te testen of ze nog ontspruiten? Nogmaals ik denk van niet maar als het wel zo is is het echt gaaf.

Geplaatst:

Ook ik weet het niet zeker of de min 18 graden van een vriezer kwaad kan aan je knoflook. Wel is het zo dat ik de voor als pootgoed bestemde sjalotten (dat is vergelijkbaar met knoflook denk ik) , gedurende de winter gewoon buiten laat liggen. Wel beschermd tegen regen en sneeuw natuurlijk maar niet beschermd tegen vorst. Bevroren pootgoed moet je wel met rust laten en pas weer in de handen nemen als het ontdooid is .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Nou omdanks dat het mischien zonde is van je knoflooktenen,

kunnen we er in iedergeval wat van leren

Was het veel wat je bij levenvanhetland gekocht had ?, ik had best een bedrag bij hun aan knoflook

maar hele mooie soortjes.

Geplaatst:

Dank allen voor het meedenken. het komt hier morgen aan, dan kan ik het pootgoed bekijken. Het is vast niet langzaam ontdooit, van de vriezer in de warme auto. Jullie tips zijn helpvol, en ik zal laten weten hoe het verder ging.

Hans het viel wel mee wat ik besteld heb...maar toch zonde.

Geplaatst:

Jakkes, de knoflook is helemaal versnot aangekomen. Antonie van LVHL had ook gereageerd en me al gewaarschuwd. Nou dat was het misschien wel voor de knoflook, ik kwam hier heel veel knoflook tegen op markten en vakantie en ga denk ik maar gewoon voor verse kopen een paar x per jaar! ( ik ben helemaal zaggo geworden van die look, merken jullie het)

Geplaatst:

Ik ben best wel benieuwd of ze toch nog kiemkrachtig zullen zijn...leermoment voor ons allen toch? En anders kun je ze nog verwerken in een lekkere maaltijd....

Geplaatst:

Ja een leermomentje voor mijn Duitstalige familielid: ijskast=koelkast

Nee Geedee, de knoflook ziet er dusdanig bevroren uit, die gaat alleen nog maar een woelmuishol in..ruiken die ook eens "culinair"...

Geplaatst:

Vet irritant, ik zou zeggen niet opgeven en nog een x bestellen je hebt toch juist plezier in knoflook.

Ik moet de mijne ook nog planten volgens mij heb je nog even, trouwens desnoods kan het in pot en later de kluit in volle grond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...