Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De honden die wij opvangen

Featured Replies

Geplaatst:

Heel veel plezier, hopelijk gedragen ze zich een beetje en heb je er niet al teveel je handen vol eraan .

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou inderdaad veel plezier met hem gewenst, peroonlijk vindt ik dat met deze honden opvangen 1 van de leukste dingen die je doet van heel veel leuke dingen die je omhanden hebt

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben er altijd wel weer een beetje zenuwachtig voor/om. Hoe valt hij in de groep?, hij zal toch niet als een wildebeest alle andere beesten op gaan jagen hier? Is hij zinderlijk? Lief voor onze eigen honden? Zijn onze eigen honden ook lief voor hem?

Geplaatst:

Ja dat kan ik me voorstellen, voor zo'n hond ook een angstig gebeuren en de vragen die je stelt zou ik zeker ook hebben.

Voor het mooie zou je eigenlijk een afgesloten ren met uitloop moeten hebben, mischien meestal overbodig en gebruik je mischien zelden, maar lijkt mij wel een fijn ding om achter de hand te hebben,

of als je ergens druk mee bent even je handen vrij van nieuwe hond te hebben.

Wel vindt ik dat tijdens jouw opvang veel vragen beantwoord worden die nuttig zijn voor de toekomstige eigenaar.

Soms bij tijdelijke opvang zonder andere huisdieren of wat ook is dan moeilijk te adviseren hoe een hond op dingen reageerd, bij jouw is dat wel duidelijk en das groot voordeel.

(je zou enkel nog een test-kindje en test-kat nodig hebben )

Geplaatst:
  • Auteur
(je zou enkel nog een test-kindje en test-kat nodig hebben )

Ons neefje komt nog wel eens langs

Maar inderdaad, alle dingen die wij leren van zo'n hondje, kunnen we noteren en overdragen naar een nieuw baasje. Of we kunnen er nog wat aan doen, zoals lichte verlatingsangst, opjagen van kippen, binnen plassen, etc.

Geplaatst:

Ja ik merkte zelf dat gezegd werdt bij mijn Levi kan bij katten, toen ik daar kwam bleek dit een buitenkat te zijn en had Levi hem hooguit in een flits gezien, dat was voor mij groot punt want ik heb katten in huis die net zo belangrijk zijn als hond, en ik stond op punt om de boel te cancelen omdat niet de waarheid gezegd was en was heel niet blij met deze toezegging die niet bleek te kloppen, met geduld is goedgekomen hoor geen problemen gehad met kat/hond

maar voor zelfde geld had dit een probleem geweest en dan was ik mooi de lul geweest en de hond ook.

Advies van opvang gezin vindt ik gewoon enorm belangrijk en is een mooi bedacht systeem om honden te helpen aan goed huis, maar wel opvanggezin die dan serieus bezig is met de hond en zowel voordelen als nadelen benoemt dat is juist in hond zijn belang.

Ik denk stiekum aan tweede omdat Levi zo enorm leuk/lief en al echt maatje is.

Maar ik zou ooit als je aan ruime buiten kennel toevallig kan komen overwegen om die achter de hand te hebben.

Geplaatst:

Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Als dat maar goed gaat...maar ik denk dat het op zich allemaal wel goedkomt, of heb je echt onhandelbare situaties meegemaakt? Lijkt me dat achteraf alles wel meevalt... ?

Ik ben er altijd wel weer een beetje zenuwachtig voor/om. Hoe valt hij in de groep?, hij zal toch niet als een wildebeest alle andere beesten op gaan jagen hier? Is hij zinderlijk? Lief voor onze eigen honden? Zijn onze eigen honden ook lief voor hem?

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

We hebben nooit hele rare situaties gehad, en van alle honden paste maar 1 hond niet goed in de groep. Dat was dan ook meteen echt niet goed, onze eigen hond werd steeds afgesnauwd. Die hond hebben we 3 maanden in huis gehad, en toen 'geruild' tegen een andere opvanghond. Die nieuwe opvanghond was ook meteen onze all-time-favorite.

En de niet-zo-leuke-hond heeft nog een tijdje in een ander opvanggezin gezeten, en nu heeft hij een baasje.

Eind goed al goed

Hans, is het voor jou niets om op te vangen? Is echt heel erg leuk, en opvanggezinnen zijn zo hard nodig!

En dan vooral een gezin die niet voor de puppies gaat (zoals wel erg vaak)

Geplaatst:

Ja zou ik zeker graag doen en dan vooral Podenco/ Galgo/Greyhound, maarja als ik daar aan begin wil ik alles perfect op orde hebben, in iedergeval moet Levi wat meer geleerd hebben.

Ik twijvel wel over de katten ik kan hun niet steeds een stress situatie bezorgen met steeds vreemde hond, maar het is een uitstekende en heel toffe manier om een hond te helpen en waarschijnlijk zal ik wel een x proberen om daar voor tegaan.

Punt van puppie en volwassen is lastig, ik vindt beide leuk en opzich niet uitmaken maar ivm de katten is een jonge hond/puppie bij boven genoemde hondenrassen verstandigere keuze omdat dat gewoon beter gaat hoewel er prettige uitzonderingen zijn van deze rassen in oudere honden die heel goed met katten gaan maar dat wil ik dan eerst perfect hebben uitgezocht/uitgetest in Spanje.

Is Pluto er nu al ?

Geplaatst:
  • Auteur

Pluto komt vannacht hier aan. We moeten dus laat opblijven

Ik zou juist denken dat puppies je katten lekker gaan lopen klieren en doen. Dat de katten daar geen zin in hebben.

De oudere honden zitten vaak al langer in de shelters op kreta (of spanje, of waar dan ook) en daar hebben ze vaak ook katten. Dus vaak kan er al worden vermeld dat dat goed gaat.

Geplaatst:

Toch zien katten een pup ook anders als volwassen hond, en met de jachthonden ivm verleden is oppassen met katten, maar nog je hebt gelijk de oudere verdienen extra hulp anders zitten ze hun leven lang daar, wat echt gebeurd en dat is onwijs jammer.

Geplaatst:
  • Auteur

Jaaaaaa Pluto is aangekomen! Prachtige kerel, ontzettend zacht en meteen vrolijk en knuffelig. Zo in het donker nog wat schichtig, maar morgen gaat hij de boel helemaal verkennen

Hij werd verwelkomt door 3 honden, 1 mopperig, 1 geïnteresseerd, 1 rustig. En dat ging goed. Hij trok even zijn lip op toen ze alle 3 in 1 keer op hem af kwamen, maar heeft al wat onderdanige likjes en snuffeltjes uitgedeeld.

Nu gaan we eindelijk slapen!

Geplaatst:

Klinkt top en heel gezellige boel !

Geplaatst:

Mooi beest!

Geplaatst:

Heel mooi hondje, die heeft zo een nieuw huis.

Geplaatst:

Pfff....ik heb me voorgenomen dat als mijn hondje zijn batterij op is, dat ik dan geen nieuwe hond wil. Maar als ik dan deze beauty zie.....

Geplaatst:

Nou Jo jouw hond is nogal bewerkelijk en handvol toch als ik me goed herrinder, juist de wat oudere spaanse opvang honden kunnen makkelijke honden zijn die moeiteloos zich aanpassen ze zijn gewoon weinig gewend en daardoor lijken ze vindt ik dan erg graag dingen te leren, maarja ik kan me voorstellen dat jij twijveld over het nemen van nieuwe hond ook al is hij lief maar zoveel werk voor je.

Jorieke, zoals Pluto staat zit er volgens mij wel jachthondbloed in Pointers staan vaak in deze alerte houding iets te fixeren, je moet even opletten of hij met zijn ogen bv een kip ofzo fixeerd dat doen veel jachthonden.

heb je enig idee welke kruising het is, bv herder x pointer is altijd leuk om te raden vindt ik

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, hij neemt ook zo'n houding aan met 1 voorpoot omhoog, en iets door zijn knieen gebogen haha. Echt een jagertje, maar op zich goed te corrigeren. Hij zat al achter een kip aan, maar omdat hij een lege emmer naar zijn hoofd kreeg (van mij ) stopte hij daar snel mee. Hij heeft verder vrij weinig oog voor de rest van de dieren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.