kitty Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Las ergens dat de knolcapucien al geoogst kan worden. Ik ben dol op de knolletjes. Er zit nog niets aan... Is het tóch nog tevroeg? De aardpeer heb ik al in dunne plakjes gefrituurd; net chips, en lékker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 (edited) Ik neem aan dat je blad afgestorven was van je knolcapucien toen je ging oogsten ?Aardpeer kun je nu wel oogsten maar daar wacht ik zelf nog wat mee dat blad ook beetje aan hetafsterven is Edited October 23, 2011 by Guest Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Ik kon mij niet inhouden en heb 3 aardperen opgegraven. Ze waren al best groot, maar nog niet lekker zoet. Door vorst worden ze zoeter, dus de rest laat ik nog mooi zitten.Knolcapucien kan niet tegen vorst toch? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Ik zou wel wat knollen opgraven en vorstvrij wegleggen voor opnieuw te planten in voorjaarmaar knollen die je vergeet te rooien komen gewoon ook weer op, denk dat bij hele strenge wintersdeze mischien kapot gaan maar eker niet winters als wat wij steeds laatste jaar hebben. In iedergeval vindt ik geen opbrengst heel vreemd omdat juist 1 plant zo 3 tot 5 kilo opleverd, ben je niet in de war met een van de andere tropische knol planten bv indianen aardappel ofzo ? Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Ik heb nog nooit zulke koude winters mee gemaakt als de afgelopen jaren hoor. Maar ik ben nog vrij jong, en we wonen ook wel buitenaf natuurlijk. Het is hier afgelopen jaar wel eens kouder geweest dan -10 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Ja ik bedoel meer 11stedentocht winters, Planten van knolcapucien vindt ik trouwens heel mooiecht een prachtplant, zullen vast meer mensen vinden als ze hem zien bloeien. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts