jolanda Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Hallo allemaal... Ik hoop dat iemand me hier kan vertellen wat ik verkeerd doe...heb al 3 pogingen gewaagd om zelf zuurkool in te maken en telkens mislukt het..elke keer wordt de kool na een tijdje zacht en voelt slijmerig aan...het ziet er wel uit als zuurkool maar dat is dan ook alles. Wie weet wat ik verkeerd doe??? Ik volg precies de recepten, heb een originele pot, weet het echt niet meer... alvast bedankt, groetjes jolanda Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Hallo Jolanda, Is de kool flink bemest? Zelf geteeld? Welk recept volg je? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Zo staat het in mijn boek: eerst een stuk over melkzuur...is belangrijk. ikke is beetje lui met typen Quote
jolanda Geplaatst: 2 november 2011 Auteur Geplaatst: 2 november 2011 Hallo, Bedankt voor jullie snelle reactie..ik heb de kool gewoon op de markt gekocht omdat slakken in mijn moestuin bijna alle kool opgegeten hebben. En ik heb een recept gebruikt waar karnemelk toegevoegd moest worden ivm met dat melkzuur..het rare is dat de kool na een paar dagen al eruit zag als zuurkool, het smaakte ook bijna zo , dus ik dacht dat het deze keer eindelijk ging lukken . maar nu 3 weken later is het weer mis.. groetjes jolanda Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Het zou aan de bemesting (kunstmest?) van de kool kunnen liggen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jolanda Geplaatst: 2 november 2011 Auteur Geplaatst: 2 november 2011 okee.... dan ga ik volgend jaar meer kool planten en het dan weer opnieuw proberen maar nu met biologische kool..is nog gezonder ook..hihi...ben benieuwd of het dan gaat lukken..thanks voor de reactie Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.