Hilde Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Er zijn wel mensen die heel de winter door kruiden op de vensterbank in de keuken houden. Hier lukt dat niet omdatten eerste: er niet veel licht komt door mijn keukenraampjeten tweede: het vensterbankje veel te smal is om potjes op te zettenNu zat ik zo te denken: zou het lukken in de veranda? Daar heb ik een lange kast staan onder een lichtkoepel en binnenkort gaat alles weg wat er nu nog bovenop staat. Meestal brandt er geen verwarming (enkel als de kleinkinderen daar gaan spelen) maar vriezen doet het er nooit omdat de verwarming toch wat geeft als het dreigt te vriezen.Welke kruiden zou ik daar kunnen zetten en hoe kom ik daar nu nog aan? Kunnen zo'n potjes die je in de supermarkt koopt daarvoor dienen? Iemand enig idee? Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Die uit de supermarkt koop ik ook altijd en plant ze (ook nog eens in 3-en gesplitst...on bent zunig ) buiten in de tuin uit. Ik zou er gewoon kopen in de supermarkt en ze in een grotere pot in je veranda zetten. Ik heb ook nog een paar weken geleden kruidnagelbasilicum gezaaid in een potje in de keuken en die gaat ook...weliswaar iets ieler dan in voorjaar/zomer...maar toch.Ik zou zeggen: gewoon proberen! Kijk wel even naar kruiden die het graag iets warmer hebben dan anderen.....die eerstgenoemden zullen het stukken minder doen in een killere veranda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilde Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Met zo'n positief antwoord kan ik niet anders meer dan hubbie wat aanporren om te maken dat die buffetkast leeggemaakt wordt... ik popel al... ik ga misschien wel beginnen met de potjes uit de supermarkt te kopen. Zou ik ze in tuinaarde zetten? Wij hebben hier wel heel zware, zwarte grond of beter in potgrond? Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilde Posted December 7, 2011 Author Share Posted December 7, 2011 Als ik vanuit de keuken naar de veranda kijk...dan ruik ik en voel enige blijkvan mmm... nog even... een dag of vieren dan doe ik mezelf het plezier... Kruidjes voor de winter, om de zomer te onthouden...Elke dag gaan zien hoe de blaadjes zich ontvouwden...Water geven, plukken, elke dag eens gieten...Zo ga ik deze winter toch zomer gaan genieten... Blijft de vraag: gebruik ik daar potgrond voor vanuit de tuincentra?Nog een vraagje: ik heb wel wat oude potten: soepterrines enzo... zou ik daar gewoon de plastiek kruidenpotjes kunnen inzetten met wat (pot)aarde(?) onder zodat ze toch niet te nat staan? Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts