Geplaatst: 29 oktober 202529 Okt Die "ergens in de komende maanden" heeft niet heel lang geduurt 😀. Binnenkort ben ik de trotse bezitter van een heuse pressure canner. Ik had eigenlijk eentje van Presto willen kopen op ebay, maar dat was erg lastig omdat ik geen creditcard meer heb, vandaar nu dus eentje gekocht op de Nederlandse website van pressure canning.Hij zal waarschijnlijk voorlopig op zolder belanden , maar dan heb ik hem toch maar alvast. En nu weer een beetje pas op de plaats met mijn uitgaven !
Geplaatst: 29 oktober 202529 Okt 1 uur geleden, driepinter zei:kopen op ebay, maar dat was erg lastig omdat ik geen creditcardOp ebay kun je toch ook met PayPal betalen? Althans vroeger wel. En daar heb je geen creditcard voor nodig, bankrekening koppelen kan ook. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 oktober 202529 Okt Die potjes kon ik wel allemaal kopen op ebay met PayPal, maar zo'n pressure canner weer niet. Daar bleven ze maar vragen om paypal te koppelen met een creditcard. Misschien werkt het alleen op goedkopere producten. Heb zelfs nog geprobeerd om een soort van digitale prepaid creditcard te nemen bij Revolut maar het scannen van mijn id-bewijs lukte niet, misschien lag het aan mij maar toen was ik er helemaal klaar mee.
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt 12 uren geleden, acpronk zei:Op ebay kun je toch ook met PayPal betalen? Althans vroeger wel. En daar heb je geen creditcard voor nodig, bankrekening koppelen kan ook.Ja was zelfde eigenaar. Daarom kon je er niet mee terecht op Amazon. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt Op 19-10-2025 om 17:24, woldistel zei:Die bouwemmers van de Action zijn fijn! Net een slag kleiner dan van de gewone bouwmarkt, maar groot genoeg ook voor pepers enzo.Beide zijn 12L. Helaas tegenwoordig geen liter verdeling meer in het Action model. Gamma/Karwei model is iets lager en heeft een iets bredere opening, maar beide zijn altijd nog 12L. Gamma heeft ook 20L. Welkoop had ook een extra sterke emmer 12l/20L die beduidend duurder was 4 euro voor 12L enkel jaren geleden. Voor potten geen goede optie qua kosten;-). https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt Heb hier nu voor een paar jaar o.a potten van Elho in gebruik, en dat plastic is gevoelig voor UV licht, de oudste potten zijn verbleekt, en fragiel. De frustratie om bij verplaatsen een plant te laten vallen...Wat dat betreft staan bouwemmers op mijn lijstje, naast minder gevoeligheid- ook vanwege de bredere onderkant. Minder omvalgevoelig en meer inhoud op hetzelfde oppervlak..En om on topic te blijven, hebben we een jetpack aangeschaft. Helaas ben ik er te zwaar voor om er mee te vliegen maar blad naar de egelhoek blazen doet het ding prima😅Jetpack?(Deze)
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt 14 uren geleden, donaldk zei:Beide zijn 12L.Ik heb allebei en die van de Action zijn toch echt een stuk kleiner dan die ik van de bouwmarkt heb. Maakt verder niet uit hoor, trouwens 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt Gemberrasp. Is ook leuk voor Wasabi en daikon/radijs.Raspt echt heel fijn en ook bij kleine hoeveelheden, waar je bij een rasp met gaatjes alles nog in de rasp hebt zitten. Mijne is van Terrasana en van keramiek.En een nieuwe kombucha scoby en waterkefir van mevrouw Paula op Marktplaats. De verpakking was top en ik denk de rest ook, maar dat is nog even een dagje wachten, want ze staan nu net in hun nieuwe vloeistof.De waterkefir is al wakker, want borrelt al een beetje. 30 oktober 202530 Okt aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt Vier zakken met compost.Die gaan in het bed, waar binnenkort de knoflook in gaat.Ook nog even 2 bollen biologische knoflook gescoord bij de Jumbo, die deed het vorige keer prima.
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt Afgelopen week klittenband om planten op te binden (zachter dan gewoon klittenband), gele plakkende vlinders/bloemen tegen de rouwvarenmugjes, en een fleece voor over de wintererwten. Ook nog een mesje om gereedschap te slijpen. En een min-max thermometer om de temperatuur in de kruipruimte vast te stellen, het lijkt alsof we daar oogst (bv pompoenen) vorstvrij kunnen opslaan. Maar ff zeker weten. Vandaag nog zeil gekocht om een tunneltje te bouwen. Met die zachte winters van nu moet er best nog wat te kweken zijn, lijkt me. Eerder kochten we al dik worteldoek om de rest af te dekken. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt 4 uren geleden, Tanja65 zei:kruipruimte Dan moet je ook een hygrometer kopen, om de luchtvochtigheid te meten. Stilstaande vochtige lucht is dodelijk voor oogst, schimmel vaart er wel bij. Tenminste, in mijn kruipruimte in Boskoop. In het nieuwe huis hier heb ik nog maar 1 keertje gekeken, om de dakpannen die over waren na het plaatsen van de dakkapel op te bergen (een deel, rest ging naar een buurman). 30 oktober 202530 Okt aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt 1 minuut geleden, acpronk zei:Dan moet je ook een hygrometer kopenJa, dat hebben we (ik) overwogen. Maar de kruipruimte lijkt erg droog. Een jaar of twee, drie geleden is ons hele huis extra geisoleerd. Sowieso is de bovenkant van de kruipruimte daarmee ook geisoleerd. Maar volgens mij ook de muren. Maar ik heb het van horen zeggen, Cor is degene die er altijd in kruipt. Hij zegt dat het droog lijkt. Mij lijkt het nuttig om licht aan te leggen zodat we kunnen zien of er bijvoorbeeld schimmels zitten. En ook wat we doen, mochten we daar voorraden gaan opslaan. Dan durf ik misschien ook 🫣. En anders dit jaar gewoon uitproberen met een paar pompoenen en wat aardappels en bataten. Dan merken we het snel genoeg. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt Bij mij in Boskoop zag ik gewoon de condens waterdruppels aan de 30cm dikke piepschuim laag hangen, dus dat zegt al genoeg.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt 6 hours ago, woldistel said:Gemberrasp. Is ook leuk voor Wasabi en daikon/radijs.Fijne dingen zijn het. Heb zelf nu rvs maar vond keramiek het fijnst, ook kwa onderhoud.Mierikswortel er mee raspen gaat ook super, hoe fijner hoe scherper. Heb ze met Wasabi ook gebruikt, die is veel zachter.. Mierikswortel gaat hier als versgeraspte pasta op een plakje ham op een crackertje vandoor voordat het een schaduw kan achterlaten😅
Geplaatst: 30 oktober 202530 Okt 6 uren geleden, woldistel zei:Ik heb allebei en die van de Action zijn toch echt een stuk kleiner dan die ik van de bouwmarkt heb. Maakt verder niet uit hoor, trouwens 🙂Heb je dan 20L van de bouwmarkt? Overigens had de action vandaag weer nieuwe 12L bouwemmers, gripline basic, gemaakt in Belgie. Deze zijn dus wijder en lager, dus vergelijkbaar met Gamma/Karwei model qua vorm. Ook zit er weer een liter verdeling in. https://www.berdal.com/ https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Zojuist besteld: de Moulinex broodbakmachine met de vormpjes voor kleine broodjes erbij.Hij komt morgen, ik kan niet wachten!Zondag gaan de eerste kleine kaas/uien broodjes er in.
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt @Rookie Ik ben benieuwd. Dat komt goed uit! Dat past goed bij de soep die ik meeneem.😊
Geplaatst: 1 november 20251 Nov 3 van deze via MP. Hoera! Wat zal dat volgend seizoen makkelijk gaan met oa komkommers en augurken. Die ik dan ook makkelijker uit elkaar kan zetten. 66cm breed x 215 hoog, moet lukken. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 november 20251 Nov Yesss @Tanja65!!! Mooie aankoop. Wat zal je dat een hoop plezier gaan geven!
Geplaatst: 2 november 20252 Nov Dat hoop ik! In mijn fantasie heb ik er al meer planten aan gezet dan 3 van die dingen kunnen dragen, lol. Maar ik ben echt heel benieuwd of het net zo handig is als dat ik denk/hoop. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 november 20253 Nov @Tanja65 deze moeten op betonpoeren staan? Je kunt ook wat €0,93 Action emmers halen en de goedkoopste 20Kg betonmortel/snelcement en daarin een buisje prikken. Kun je alles 's winter alles makkelijk uit elkaar/van de voeten halen en binnen zetten. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.